Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Studenten Kleuteronderwijs (PXL-Education) leren communiceren met ouders

18/11/2014

Ter voorbereiding van het communiceren en samenwerken met ouders worden er binnen de opleiding Kleuteronderwijs van het departement PXL-Education rollenspelen georganiseerd. Directies en leerkrachten kruipen in de rol van ouders en de studenten in de rol van leerkrachten. De studenten observeren tijdens hun stage twee kleuters en bereiden een gesprek met ouders voor. Tijdens de workshop treden de studenten in gesprek met de aanwezige leerkrachten die de rollen van ouders spelen. Deze rollenspelen vormen het vertrekpunt om kritisch te kijken naar het eigen functioneren én een zoektocht naar belangrijke theoretische handvatten voor het echte werk!

De studenten ervoeren deze namiddag als zeer positief. De leerkrachten en directies deelden dan ook voluit hun eigen ervaringen, valkuilen én tips. De studenten kregen de kans om al eens een keertje te oefenen en de leerkrachten en directies durfden de studenten het ook al een keertje moeilijk te maken. Kortom een leerrijke middag!