Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Stijn Meuris en Wim Opbrouck promoten hogescholen PXL en Howest

17/04/2017

Limburgse en West-Vlaamse hogescholen lanceren 'Randgevallen'-campagne

Onder de noemer ‘Randgevallen’ start vandaag een campagne op Studio Brussel en op Youtube, waarin Wim Opbrouck en Stijn Meuris het hoger onderwijs in West-Vlaanderen en Limburg promoten. Dit op initiatief van de hogescholen PXL en Howest, die de handen in elkaar slaan. Uniek, want het is de eerste keer dat twee hogescholen samen campagne voeren, en vernieuwend omdat ze dit als eerste via YouTube doen.

In een reeks van acht YouTube-filmpjes tonen Wim Opbrouck en Stijn Meuris de weg naar de hogescholen. Niet volgens een vast scenario, want de filmpjes zijn geïmproviseerd, en doen denken aan tv-programma’s als De Ideale Wereld en Iedereen Beroemd. De campagne wordt ondersteund met een radiospot die loopt vanaf midden april.

Lode De Geyter, algemeen directeur Howest: “Howest en PXL hebben een vergelijkbaar DNA. We hebben een heel vernieuwend en creatief aanbod. Voor deze campagne vertrokken we niet vanuit een concurrentiemodel, maar vanuit een sympathie voor elkaar. Misschien komt dit doordat we beiden ‘aan de rand van Vlaanderen’ liggen.”

Ben Lambrechts, algemeen directeur PXL: “Limburgers en West-Vlamingen hebben veel met elkaar gemeen. We hebben beide stevige roots in de regio en een ruime blik op de wereld. Dat we beide aan de rand van Vlaanderen liggen is een troef. Vandaar de gemeenschappelijke luchtige campagne opgehangen aan ‘randgevallen’.”

De filmpjes verschijnen op YouTube, via www.randgevallen.be

 

 

Verschenen

"VIDEO. Hogescholen schakelen bekende koppen in om studenten te lokken" - Het NIeuwsblad

 

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be