Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Legendarische sound-engineer Ken Scott in Hasselt

18/10/2016

Op het examen Muziekgeschiedenis en –kritiek werd volgende vraag voorgelegd aan de studenten: Wat hebben volgende albums gemeenschappelijk?

Transformer (Lou Reed), There & Back (Jeff Beck), Madman Across The Water, Honky Château (Elton John), Stanley Clarke (Stanley Clarke), Hunky Dory, Life On Mars, The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars (David Bowie), Crime Of The Century (Supertramp), Crosswinds (Billy Cobham), All Things Must Past (Geoge Harrison), Visions Of The Emerald Beyond (Mahavishnu Orchestra), Don’t Touch Me There (The Tubes), Duty Now For The Future (Devo), True Colours (Level 42), The Beatles (The Beatles), America (America), Whatever’s For Us (Joan Armatrading), ...

De student die het antwoord niet kende, werd overladen met alle zonden van Israël, ingesmeerd met pek en veren en op de eerste trein richting Nederland gezet. Naar het diploma kunnen ze fluiten.

Het antwoord is nochtans eenvoudig: Ken Scott. Draai aan de knop van de radio en al snel hoor je een nummer waaraan Ken Scott meewerkte. Hij is namelijk één van de meest prominente recording engineers in de popgeschiedenis en ontving tal van onderscheidingen voor zijn werk. Hij won zelfs ooit een Clio voor de opname van reclamespot  ‘I Like to Teach the World to Sing’.

 

Verschenen

"David Bowie barstte in tranen uit" - Het Belang van Limburg

"David Bowie barstte in tranen uit" - Het Nieuwsblad

"Legendarische recording engineer Ken Scott bezoekt PXL-Music" - LimburgActueel.be

 

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be