Studentenkaart

Wanneer je ingeschreven bent, ontvang je een PXL-studentenkaart.
Deze kaart is niet enkel een studentenkaart, maar ook een betaalkaart en in de toekomst een toegangskaart. Je kan uitsluitend met deze kaart betalen voor o.a. je kopieën, afdrukken, eten in het PXL-restaurant, snoep- en drankautomaten, …
Op de kaart staat je naam, foto en geldigheidsperiode. Dit is belangrijk om kortingen te verkrijgen als student!

Overzicht

Waarvoor kan je de PXL-studentenkaart gebruiken?
Hoe werkt de betaalkaart?
Hoe kan je je betaalkaart activeren?
Hoe toegang krijgen tot de vernieuwde PingPing account.
Hoe kan je geld op je rekening storten?
Hoe kan je betalen met je betaalkaart?
Hoe kan je je betaalkaart deactiveren?
Hoe kan je je saldo raadplegen?
Herdrukken: wat waar en waarom?
Vaak voorkomende problemen
Herinschrijvingen Hogeschool PXL

 

Waarvoor kan je de PXL studenten- en personeelskaart gebruiken?

  • als identificatiekaart in de gebouwen van Hogeschool PXL
  • als kopiekaart in Hogeschool PXL na het storten van geld op je rekening
  • als betaalkaart in het PXL-restaurant na het storten van geld op je rekening
  • als kortingskaart bij verschillende winkels, musea, … en andere activiteiten 
  • CJP 
  • Toegangscontrole

Terug naar overzicht

Hoe werkt de betaalkaart?

Hogeschool PXL heeft gekozen voor het PingPing betaalsysteem.
Met de NFC tag die ingebouwd is in de studentenkaart, kan je betalingen uitvoeren zowel op de campussen van Hogeschool PXL als op campussen van UHasselt.
Je kan geld storten op een rekening die gekoppeld is aan je betaalkaart. Het geld staat steeds op je rekening en nooit op je betaalkaart. Het geld gaat pas van de rekening bij betaling.

Terug naar overzicht

Hoe kan je je betaalkaart activeren - Toegang tot de PingPing website?

Activeren is niet meer nodig, enkele uren na het aanmaken van je kaart zal deze automatisch gekoppeld zijn aan je PingPing account.

Om toegang te krijgen tot de vernieuwde website van PingPing zal je eerst je wachtwoord opnieuw moeten instellen, dit doe je door volgende stappen te doorlopen:

  1. Ga naar https://uhasselt-pxl.mynetpay.be
  2. Klik op 'Opnieuw instellen' bij Wachtwoord vergeten.
  3. Vul je studentnummer/personeelsnummer in bij de gebruikersnaam en klik op de knop ‘Bevestig’
  4. Je zal een E-mail ontvangen met een hyperlink om je wachtwoord in te stellen, let op deze link is maar 30 minuten geldig.
  5. Klik op de link en geef je wachtwoord 2 maal in op de pagina en klik op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’. 
  6. Je zal op een bevestigingspagina te zien krijgen dat je wachtwoord is aangepast
  7. Ga naar de loginpagina en log in met je studentnummer/personeelsnummer en wachtwoord.

Terug naar overzicht

Hoe kan je geld op je rekening storten?

Je kan geld opladen aan de PinPoint toestellen of je kan online geld opladen via de website https://uhasselt-pxl.mynetpay.be

Optie 1: met je Bancontact-Mister Cash kaart aan de PinPoint

Het geld is onmiddellijk beschikbaar op je rekening. 
Let wel op: enkel PXL-studenten, PXL-personeelsleden en mensen die hun kaart hebben aangekocht via Hogeschool PXL, kunnen hiervan gebruik maken.

Werkwijze:

  1. Plaats je studentenkaart tegen het blauwe vakje tot er op het schermpje de keuze van het bedrag verschijnt.
  2. Kies het gewenste bedrag.
  3. Volg de instructies op de bancontact terminal onderaan de PinPoint.

De Pinpoint automaten kan je terugvinden op volgende campussen:

Campus Elfde Linie:
Gebouw D - Tussen de drankautomaten en de uitgang van het restaurant in de grote straat.
Gebouw B - In de inkomhal op de hoek van het secretariaat.


Campus Diepenbeek:
Links aan de hoofdingang.

Campus Vildersstraat:
Meteen links aan de linker ingang.

Campus Guffenslaan:
In de koepel.

Optie 2: Online opladen 

Het geld is onmiddellijk beschikbaar op je rekening.
Voor online opladingen worden er transactiekosten aangerekend.

Werkwijze:

  1. Log in op https://uhasselt-pxl.mynetpay.be
  2. Kies voor 'Opwaarderen'.
  3. Kies het gewenste bedrag.
  4. Kies de gewenste betaalmethode.
  5. Vervolledig de volgende stappen op de website om de betaling te doen.

Terug naar overzicht

Hoe kan je betalen met je betaalkaart?

Leg je betaalkaart op de kaartlezer. Automatisch wordt er betaald en wordt het geld van de rekening afgehaald.

Terug naar overzicht

Hoe kan je je betaalkaart blokkeren in geval van verlies?

Bij verlies van je betaalkaart is het belangrijk dat je snel je betaalkaart deactiveert!
Dit kan via de website https://uhasselt-pxl.mynetpay.be
Log in en klik op de knop 'Kaart' en vervolgens op 'Blokkeren' en volg de stappen op de website.

Terug naar overzicht

Hoe kan je je saldo raadplegen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om je saldo in de gaten te houden:

  • Op de balance checker aan de ingang van het restaurant op Campus Elfde Linie, tegenover het bestek (steeds vrij toegankelijk!) en aan de ingang van het restaurant op Campus Diepenbeek.
  • Log in op de website: https://uhasselt-pxl.mynetpay.be
  • In de toekomst zal er nog gewerkt worden aan een mobiele app om je saldo te raadplegen.

Terug naar overzicht


Je kaart herdrukken: wat, waar en waarom?

Op de achterzijde van je studentenkaart staat het geldig academiejaar gedrukt, als je inschrijving voor een huidige academiejaar in orde is kan je de achterzijde van je kaart laten herdrukken.

Voor het herdrukken kan je terecht bij de kiosk die aan de uitgang van het studentenrestaurant op campus Elfde Linie staat.

Lees en voer de stappen uit die op het toestel komen om de achterzijde van je kaart de herdrukken met het nieuwe academiejaar.

Het herdrukken heeft geen invloed op de werking van je kaart binnen onze hogeschool.

Als je je studentenkaart gebruikt om studentenkorting te krijgen bij sportclubs, bioscopen en evenementen zal herdrukken waarschijnlijk wel nodig zijn. Zo kan je immers aantonen dat je op dat moment nog student bent.

 

Vaak voorkomende problemen

Terug naar overzicht

Herinschrijvingen Hogeschool PXL

  • Ik ben een bestaande PXL student, wat moet ik doen met mijn studentenkaart?
    • Je studentenkaart is automatisch overgezet naar het nieuwe betaalsysteem
    • Het resterende PingPing saldo is ook overgezet
    • Je moet een nieuw wachtwoord instellen om in te kunnen loggen op het nieuwe systeem, volg hiervoor volgende stappen:

    1.      Ga naar https://uhasselt-pxl.mynetpay.be
    2.      Klik op ‘Wachtwoord vergeten’
    3.      Vul je studentnummer/personeelsnummer in bij de gebruikersnaam (zonder ‘@pxl.be’) en klik op de knop ‘Bevestig’
    4.      Je zal een E-mail ontvangen met een hyperlink om je wachtwoord in te stellen, let op deze link is maar 30 minuten geldig.
    5.       Klik op de link en geef je wachtwoord 2x in op de pagina en klik op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.
    6.      Je zal een bevestigingspagina te zien krijgen dat je wachtwoord is aangepast.
    7.      Ga naar de loginpagina en log in met je studentnummer/personeelsnummer en wachtwoord.
    8.      Via deze website kan je je kaart opwaarderen, de betalingshistoriek nakijken, geld terugstorten en je kaart blokkeren.

     

Terug naar overzicht