Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Innovatief belevingswinkelen in Hasselt, hoofdstad van de smaak en shoppingstad

Hasselt, hoofdstad van de smaak en shoppingstad, wil samen met haar projectpartners PXL, Citylife en Citydepot sterker inzetten op belevingswinkelen. Samen met handel en horeca in de binnenstad worden innovatieve toepassingen geïmplementeerd zodat de "consument van de toekomst" geïnspireerd, gefascineerd en entertaind wordt.

In het kader van kernversterkende maatregelen worden volgende innovatieve toepassingen samen met horeca en handel verder uitgediept, uitgetest en geïmplementeerd:

- Handsfreeshoppen, dit is een nieuwe duurzame en milieuvriendelijke dienst waarbij de handelaar ontzorgd wordt en hij een extra service kan bieden aan de klant, die verder kan genieten van een shopping-ervaring

- Ontwikkelen van een eigen stadsplatform met locatiegebaseerde gaming om bezoekers en toeristen een shoppingbeleving te bieden doorheen de Hasseltse binnenstad, op maat van eigen voorkeuren – noden en wensen

- Professionalisering en coaching van retailers waarbij een opstap op de digitale-multichannel-trein begeleid wordt, de meerwaarde en terugverdieneffecten benoemd worden EN multidisciplinaire

adviesverstrekking een evidentie is

- De consument wordt bij de toepassingen betrokken via de werkwijze van ideageneration & co-creatie, door van onderuit enerzijds een hele stroom van nieuwe ideeën te genereren en anderzijds draagvlak te creëren.

- De effectiviteit van deze toepassingen, benchmarking en de beleving van de consument worden gemeten in samenwerking kennis- en expertise instelling PXL.

Project informatie

Projectpromotor:
Evi Knuts
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 190 Bedrijfsbeleid
Startdatum – einddatum:
1/09/2016 -31/05/2018
Budget:
€ 824.539,25 (PXL: € 172.145,00)
Projectcode:
3/DWO/2016/Ma/I020
VTE:
1,593 VTE
Medewerkers:

Evi Knuts

Hermien Raedts

Heidi Pex

Contact

Evi Knuts
onderzoeker