GameHUB

Doelstelling

GameHUB brengt onderzoekers  die focussen op de ontwikkeling van (serious) games samen in een multidisciplinaire omgeving. De komende 2 jaar zullen er drie pilootgames (proofs of concept) worden uitgewerkt. Deze serious games situeren zich in de erfgoed- en de educatieve sector.

GameHUB wil ook KMO’s nauw betrekken bij dit project en een kennisknooppunt zijn waar zij terecht kunnen met specifieke vragen over game development.

www.gamehub.be

Pilootgames

  • In samenwerking met  het figurentheater Het Firmament zal er een game gemaakt waarin de historiek van het poppentheater aan bod komt en waarin je een mysterie oplost. Door zelf een marionet samen te stellen, leer je meer over de materialen en de consequenties ervan.  
  • Dankzij de game van New Belgica vzw vaar je mee met het legendarische poolschip waarmee Adrien De Gerlache in de 19de eeuw naar Antarctica trok. Je beleeft zelf zijn avontuur en leert de karakters en geschiedenis kennen.  
  • In het ondernemersspel dat samen met Unizo-Limburg wordt ontwikkeld, start je zelf een KMO op. Dit spel zal ingezet kunnen worden in de klas.

Partners

"GameHUB" is een samenwerkingsverband van de Hogeschool PXL, de Universiteit Hasselt, de Katholieke Hogeschool Limburg en GROEP T Internationale Hogeschool Leuven.

Het tweejarige project wordt gerealiseerd met Europese (EFRO), Vlaamse (HERMES) en provinciale (Limburg en Vlaams-Brabant) middelen.

Project informatie

Projectpromotor:
Hogeschool PXL
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 281 Computergesteund onderwijs
Startdatum – einddatum:
1/4/2010 - 30/6/2012
Budget:
€ 1.264.917,50 (PXL: € 557.647,50)
Projectcode:
5/DWO/2010/KU/I009
VTE:
6,6 VTE