Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Tablio: Didactische integratie van tablets in het secundair onderwijs

Het PWO-project Tablio stelde zich tot doel om know-how te ontwikkelen over tabletimplementatie in scholen waarmee schoolleiders aan de slag kunnen bij de voorbereiding van een tabletproject. Verder wilde het project inzichten ontwikkelen in de didactische waarde van tablets.

Via vakgebonden projectgroepen met vertegenwoordigers uit de lerarenopleiding en leraren uit het secundair onderwijs ontwikkelden we 25 tabletlessen. Die tabletlessen werden ook uitgetest in verschillende secundaire scholen in de regio Limburg.

Via workshops, studiedagen en een projectwebsite http://tablio.be werden de resultaten verspreid naar geïnteresseerden uit het onderwijsveld.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • 810 Onderwijs, vorming, vervolmaking, omscholing
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
17-09-2012 / 15-09-2014
Budget:
€ 89.494,00
Download bijlage:
Projectcode:
6/DWO/2011/IC/P050
VTE:
X VTE
Medewerkers:

Koen Vandenhoudt

Valeria Catalano

Greta Jansen

Hanne Rosius

Anja Vanderhoeven

Veerle Gelders

Contact

Wouter Hustinx
onderzoeker