Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Obstakels binnen het keuzeproces

Regelmatig weerklinkt dat gebrek en motivatie een probleem van deze tijd is. Jongeren zijn niet meer bereid ergens voor te gaan of zich in te zetten om een doel te bereiken…

Zelf keuzes maken, verbondenheid ervaren en je competent voelen blijken de sleutels om tot motivatie te komen. Motivatie is immers niet extern. Ook de omgeving speelt een grote rol. Deze lezing kadert binnen het postgraduaat studiekeuzebegeleiding. We gaan dan ook op zoek naar antwoorden op vragen als: Hoe stimuleer je kinderen/jongeren om het beste van zichzelf te geven? Om hun eigen loopbaan in handen te nemen? Om weloverwogen keuzes te maken met betrekking tot hun studie- en schoolloopbaan? Dr. Swinnen licht dit toe aan de hand van casussen uit haar eigen praktijk.

Doelgroep: Deze lezing richt zich in eerste instantie tot studiekeuzebegeleiders in het secundair onderwijs. Daarnaast staat de lezing open voor iedereen die instaat voor de begeleiding van jongeren, zowel binnen als buiten het onderwijs. We denken dan aan: leerkrachten, klastitularissen, CLB-medewerkers, trajectbegeleiders, …

Datum: Dinsdag 12 november 2019 | 18.00u - 21.00u

Locatie: PXL-NeXT - Elfde Liniestraat 23a (gebouw D) - 3500 Hasselt

Contact & inschrijven: Koen Vandenhoudt, coördinator levenslang leren PXL-Education, koen.vandenhoudt@pxl.be. Graag online inschrijven via de site www.pxleducationnavormingen.be

Deelnameprijs: € 25