Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Future teaching (FUTE)

The modern European school system calls for innovative, inclusive teaching methods. This project aims to deliver that in the form of a new didactic platform. The platform consists of theory, tools, and a training course for teachers and student teachers, including a training manual. The theoretical framework is Design School Kolding’s ‘6C model’, which incorporates design thinking and methodology. The tools are methods cards: physical teaching tools developed via an original approach: user-involving, dialogue-based design methodology. The cards are an adaptation of the 6C model. Simply put, they are a way to present abstract concepts like the design process and the composition of organizations in easily understood terms and visual models. The training course provides a solid introduction and instruction in how to incorporate the didactic platfom into one’s daily teaching.

Seven partners from five countries will develop, test and implement method cards in a variety of school cultures and contexts in Europe. The method cards aim to empower teachers to take greater control over their jobs, increase their confidence in and strategic overview of their teaching plan, and inject innovation, dynamism an creativity into their classes. The cards will enable and encourage teachers and students to co-create subject content. This will help motivate and interest students and increase job satisfaction for teachers, which will contribute towards retaining talented teachers in their jobs.

Partners: Design School Kolding, South Denmark European Office, Cardiff Metropolitan University, Reseau Canopé, University of Turku, University College South Denmark

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
01/09/2017 – 31/08/2020
Budget:
88.937,14 € (PXL) totaal project: 442.531 €
Projectcode:
13/DWO/2017/IC/I034
VTE:
0,3 VTE
Medewerkers:

Evens Marie

Contact

Wouter Hustinx
onderzoeker