Schrijf je in

Agenda

Van community management naar conversation design

25/04/2019
PXL-Congress - Elfde Liniestraat 23a (gebouw D) - 3500 Hasselt

Tijdstip

Donderdag 25 april 2019 | 18.30u - 21.30u

Inleiding

Deze kortlopende opleiding zal plaatsvinden op 5 donderdagavonden (18.30 u. – 21.30 u.) van eind april tot eind mei. Tijdens deze contactmomenten krijg je hands-on-advies, praktijkcases en een theoretische kapstok zodat je de nieuwe inzichten meteen in de praktijk kan brengen in je job of onderneming.

1. Waar is mijn community?
Ieder product/merk/dienst heeft een community. Waar zitten je fans? Hoe breng je die in kaart? Komen aan bod: database management/marketing en marktonderzoek.

2. Beheer je community
Pro- en reactieve communicatie vormen de sleutels tot succes. We leren je alle trucs om zo efficiënt mogelijk je klanten en je netwerk in kaart te brengen en om met hen in dialoog te gaan.

3. Bouw organisch je community uit
Van welk hout ga je juist digitale pijlen maken en waarnaar ga je ze mikken? Welke content breng je en op welke platformen moet je aanwezig zijn? Al doende leer je!

4. Bouw betalend je community uit
De mogelijkheden om te adverteren zijn werkelijk legio. Een speeltuin voor de moderne marketeer! We leren je alles wat je zelf kan om steeds, ongeacht de grootte van je budget, het maximale aan resultaat te behalen.

5. En wat met de ROI?
Hoe ga je nu precies meten wat al je inspanningen hebben opgebracht? Hoe ga je evalueren en bijsturen? Je leert het aan de hand van enkele verhelderende tricks & tools.

Lesdata

Donderdag 25 april, 2, 9, 16 en 23 mei 2019
Telkens van 18.30 u. tot 21.30 u. (vanaf 18.00 u. ontvangen we je met een broodje)

Inlichtingen

Jordy Hex

e| jordy.hex@pxl.be

Doelgroep

Marketing- en communicatiemedewerkers en/of managers van KMO’s

Doelstellingen

Je wil met je bedrijf scoren via social media, maar weet niet waar/hoe te beginnen. In deze opleiding ontdek je de vele mogelijkheden en leer je hoe je je doelgroep/fans/community nauwer kunt betrekken. Meer concreet komen volgende onderdelen aan bod:

  • je potentiële doelgroep vinden en bereiken (onder andere via doelgericht adverteren)
  • een community vormen
  • de community beheren
  • de community inzetten als ambassadeurs

Begeleiders

Dieter Van Esch – Communicatie-opportunist
Dieter koppelt theorie steeds aan succesvolle praktijkcases. Online/offline zowel als intern/extern. Hij levert oplossingen en ziet dingen altijd het eerst.
Dat hij visionair is, bewees hij bij RCA Group toen hij aan een klein bureautje zijn eerste contentplan maakte voor een klant. Een paar jaar later groeide dat initiatief uit tot het social media team. Vandaag is hij Director Creative and Client Services bij Intracto en Mosquito, waar hij beide bedrijven naadloos met elkaar wil laten samenwerken en wil doen groeien.

  • Nu: Director Creative and Client Services @ Intracto & Mosquito
  • Partner Blue Kangaroo & Blue Zoo
  • Voorheen Digital Director & Partner @ RCA Group

Kim Castro – Digi-taler
Kim is de social mediaman bij uitstek. Geen online reputatie-case of social mediatrend is hem vreemd. Hij wil transformeren naar online en spreekt dan ook de digi-taal.
Bij Infrabel is hij in de weer met de (digitale) transformatie van alle mediakanalen, en het beter op elkaar afstemmen van online en offline. Daarnaast begeleidt hij als Head of Digital bij Ketchum Brussels grote merken met hun social mediastrategie. Als expert crisiscommunicatie zit hij regelmatig in de cockpit om crises om te buigen in opportuniteiten.

  • Nu: Media Hustler @ Infrabel en Head of Digital @ Ketchum Brussels
  • Founder Blue Kangaroo & Blue Zoo
  • Voorheen: Digital Customer Care Manager @ NMBS/SNCB

Laurien Celis – jong communicatiegeweld
Twee voeten in het veld. Analoog of digitaal. Direct mailing of social media campagne. Allemaal geen probleem. Laurien helpt elke dag klanten van allerlei pluimage - zowel micro als macro - om samen het onmogelijke mogelijk te maken. Engagement, drive en passie zijn begrippen die deze communicatiedame hoog in het vaandel draagt.

  • Nu: leading lady @ Blue Kangaroo & Blue Zoo
  • Voorheen: Communication Advisor @ RCA Group

Bijdrage

Externen: € 300
PXL-Alumni: € 255 (afstudeerjaren 2017-2018, 2016-2017, 2015-2016 en enkel bij facturatie op privé-adres)
PXL-Personeelsleden: € 225
PXL-Studenten: € 150
Betalingen via KMO-portefeuille worden aanvaard (erkenningsnummer: DV.O213788)