Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Agenda

Onderwijslunch 'Onderwijsinnovatiepilot: groeien in de rol van lector-onderzoeker'

22/01/2019
Vergaderzaal gebouw A (Campus Elfde Linie)

Op dinsdag 22 januari 2019 van 12.30 tot 13.30 uur vindt de onderwijslunch 'Onderwijsinnovatiepilot: groeien in de rol van lector-onderzoeker' plaats in de grote vergaderzaal van gebouw A (Campus Elfde Linie).

We plaatsen onderzoek in een holistische aanpak van de professionele ontwikkeling van lerarenopleiders, waarbij sterk wordt ingezet op het professioneel leren van lerarenopleiders met in het bijzonder de rol van onderzoekende professional binnen het team.

Het project legde een focus op de lerarenopleider die zijn praktijk vanuit een onderzoekende houding vormgeeft met een gedeelde focus op het leren van leerlingen, aspirant-leraren en lerarenopleiders. Dit impliceert congruent opleiden en intensief samenwerken van lerarenopleiders, aspirant-leraren en ruime werkveld en een continue professionele ondersteuning.

Binnen onderzoekende teams startten we met co-creatie van een gedeelde visie van onderzoek in de lerarenopleiding, brachten we hierrond professionaliseringsnoden in kaart en gingen we op zoek naar groeikansen.

De spanningsvelden tussen de hectiek van de dagelijkse praktijk van lerarenopleiders enerzijds en de rol als onderzoekende professional wijzen op de noodzaak van een verdere reflectie ten aanzien van de gewenste, verruimde professionaliteit van de lerarenopleider enerzijds en anderzijds de mogelijkheid van het ontwikkelen en vormgeven van deze rollen, in zijn dagelijkse praktijk als lerarenopleider.

 

Placklé, I., Reekmans, K. en Hustinx W. (2018). Hoe waarborg je onderzoek in de lerarenopleiding? In: Kennisbasis voor Lerarenopleiders. Hoofdstuk 10. VELON.

http://www.lerarenopleider.nl/velon/wp-content/uploads/2018/03/Deel3_H10_PlacklReekmansHustinx.pdf

 

Dit project wordt voorgesteld door Ingeborg Placklé.

 

De plaatsen voor deze sessie zijn beperkt! Schrijf je snel in via deze link.

Voor meer informatie kan je terecht bij Ingeborg Placklé op het mailadres ingeborg.plackle@pxl.be.