Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Caroline Coolen in dialoog met Frans Masereel

28/09/2022

Vijftig jaar geleden overleed Frans Masereel, een van de belangrijkste grafische kunstenaars uit de 20ste eeuw. De ideale gelegenheid voor de provincie Limburg om met haar verzameling van deze kunstenaar naar buiten te treden.

Curatoren Herman Maes en Marc Milissen brachten drie hedendaagse kunstenaars met houtsnede als medium in dialoog met het werk van Frans Masereel. Tom Liekens, Camille Dufour en Caroline Coolen (docente aan School of Arts PXL-MAD) brengen monumentaal werk (houtsnede) als autonome kunstvorm in tegenstelling tot de oorspronkelijke reproductietechniek van de houtgravure. Het werk gaat in dialoog met zowel het werk van Frans Masereel als de eeuwenoude muurschilderingen van de Begijnhofkerk in Sint-Truiden - een prachtige en voor het publiek ontsloten Unesco-erfgoedlocatie.

In deze expo getiteld 'Houtsnede' presenteert Caroline Coolen het werk Arslan dat recent werd aangekocht door het Vlaams Parlement. Je kan het werk, en dat van de andere kunstenaars, bewonderen tot 30 oktober in de Begijnhofkerk in Sint-Truiden. Daarna verhuist Arslan naar de publieke collectie van het Vlaams Parlement.

Daarnaast toont Caroline werk in de Anouk Vilain Art Gallery in Diepenbeek dat met de tentoonstelling Argent haar 25-jarig bestaan viert. Nog tot 9 oktober op zaterdag en zondag van 14.00 tot 18.00 uur.