Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

En de tweede PXL-Research X-factor Award gaat naar ...

18/11/2016

Op vrijdag 18 november 2016 werd op de jaarlijkse Research-dag voor de tweede maal de PXL-Research X-factor Award uitgereikt.

Vijf genomineerde projecten dongen mee voor de intussen erg gegeerde award:

  • BIM in de opleiding Bouw
  • Patchwork by Student Teams
  • Learning Analytics
  • Gepersonaliseerd leren via tablets
  • Visuele prosodie d.m.v. lettertypes.

Ze getuigden stuk voor stuk van (em)passie, ondernemingszin en innovatie, en zetten hun (internationale) samenwerking en (multi)disciplinariteit in de kijker. Jury en publiek stonden voor een moeilijke keuze.

De prijs van de jury ging naar Catherine Guisson voor het onderwijsonderzoeksproject 'Patchwork by Student Teams'.
Dit onderzoeksproject biedt een zeer grote meerwaarde voor zowel het onderwijs als het werkveld en stimuleert studenten uit de opleidingen Ergotherapie, Verpleegkunde en Sociaal werk in een interdisciplinaire leerwerkplaats om alle nodige competenties te verwerven om op een projectmatige, efficiënte manier te leren samenwerken en zo zorg op maat te bieden met naadloze afstemming binnen de verschillende disciplines. Het multidisciplinair teamwork van onze junior-collega's kreeg van de patiënten een tevredenheidsscore van 8,5/10, slechts 0,2 lager dan het team van echte professionals. De transfer van deze innovatieve onderwijsvorm biedt zeer veel mogelijkheden voor andere disciplines.

Philippe Haldermans sleepte de prijs van het publiek in de wacht voor het onderwijsonderzoeksproject 'Learning Analytics', een mooi voorbeeld van samenwerking tussen de expertisecentra PXL Smart-ICT en PXL Onderwijsinnovatie waarbij data over het online studiegedrag van studenten verzameld en geanalyseerd werden en gekoppeld werden aan de studieresultaten.

 

Catherine Guisson

Philippe Haldermans