Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Expertisecel FQM begeleidt H. Hartziekenhuis Mol in behalen kwaliteitslabel

20/01/2014

Het H. Hartziekenhuis Mol behaalde in 2011 het kwaliteitslabel 'Smiley' binnen de keuken en de cafetaria van het ziekenhuis. Dit symbool - een lachend gezicht met een opgestoken duim - duidt op een vlekkeloze hygiëne en voedselveiligheid. Het bevestigt dat de strikte Europese hygiënewetgeving gerespecteerd wordt van de keuken tot bij de consument (patiënt).
De Smiley is een teken van vertrouwen voor de consument. De restauranthouder kan zijn klanten zo garanderen dat de voedselveiligheid optimaal is.

Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) geeft de Smiley niet zomaar cadeau. De zaak of keuken moet daarvoor voldoen aan een heel aantal vereisten. Zo moet men een degelijk systeem invoeren om de veiligheid van de voedselketen te garanderen: het autocontrolesysteem. Daarnaast moet men beschikken over een uitgewerkt HACCP-plan (Hazard Analysis and Critical Control Points), aangevuld met welbepaalde werkinstructies en een degelijke infrastructuur en materiaal.

Eind 2013 vonden er opnieuw twee audits plaats in het H. Hartziekenhuis Mol, met inbegrip van de melkkeukens op de afdelingen materniteit en pediatrie, en had de inspectie nadien geen bemerkingen. De begeleiding naar deze audits gebeurde door de expertisecel Food Quality Management (FQM) van onze hogeschool.
Op 15 januari 2014 kreeg het H. Hartziekenhuis Mol de bevestiging dat de verlenging van de Smiley gerealiseerd is.