Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Hogeschool PXL, Google en Bloovi.me organiseren eerste Digital Masters Academy in Limburg

28/11/2017

Op dinsdag 28 november 2017 ging de eerste workshop in het kader van Digital Masters Academy door in Hogeschool PXL. Deze workshops worden gegeven door Google-mensen zoals ondernemer Andy Serdons. Sophie Haenen, lector binnen de opleiding Communicatiemanagement (PXL-Media & Tourism), is de ambassadeur van de Digital Masters Academy binnen Hogeschool PXL.

Met 265 deelnemers maakten we een sterke start! Deelnemers zijn studenten, personeelsleden en alumni uit het werkveld uit verschillende afstudeertrajecten:

  • 100 studenten Communicatiemanagement
  • 70 studenten Marketing
  • 30 studenten van het postgraduaat Digitale marketing
  • 25 studenten Toegepaste informatica
  • 40 alumni & personeelsleden.

Google lanceerde drie jaar geleden de Digital Masters Academy. Het doel? Aan de hand van een kennis- en praktijkgerichte opleiding 2.000 studenten coachen om aan de slag te gaan in de digitale sector. Vanaf dit academiejaar nemen de studenten Communicatiemanagement, Marketing, Toerisme en recreatiemanagement en postgraduaat Digitale marketing van Hogeschool PXL deel aan deze opleiding. Uniek in Limburg.
In 2015 lanceerden Google en Bloovi.me de Digital Masters Academy als proefproject bij EHSAL Management School. De Digital Masters Academy is een exclusief lessenpakket dat op poten gezet is door Google. Iedere student krijgt daarmee de kans om niet minder dan 3 Google AdWords certificaten te behalen, om vervolgens deel te nemen aan de Google Online Marketing Challenge. Het traject eindigt met een job als werkstudent op een digitaal project.

Pionier

De opleiding Communicatiemanagement van Hogeschool PXL stapte vorig academiejaar al in het project. Herve Van de Weyer, opleidingshoofd: "Wij hebben onze studenten vorig academiejaar laten deelnemen omdat in communicatie het belang van een goede kennis van Google heel belangrijk is. Het werkveld reageerde daar heel positief op. Daarom ook dat we dit jaar dit project opnieuw ondersteunen en uitbreiden."
Binnen de provincie Limburg is Hogeschool PXL pionier met deze unieke samenwerking. Benny Bierebeeck, opleidingshoofd Marketing: "Wij zijn de enige hogeschool in Limburg die deze opleiding aanbiedt. Wij willen daarmee onze studenten nog beter voorbereiden op een job in de digitale marketing. De kennis die onze studenten verwerven bij de Google Digital Masters Academy is actueel, vers en gebruiksklaar. En daar zit het bedrijfsleven op te wachten."

Klaar voor de arbeidsmarkt

"Het lessen- en stagepakket van Google Digital Masters Academy," gaat Herve Van de Weyer verder, "sluit helemaal aan op de vaardigheden waar de bedrijven naar op zoek zijn. De studenten leren dingen aan die ze meteen kunnen omzetten naar concrete resultaten."  Het project bestaat uit een training in digitale marketing en AdWords, aangevuld met praktijkervaring via de Google Online Marketing Challenge, certificatie en assessment door de HR-partner. Het traject wordt afgesloten met het aanbieden van een betaalde studentenjob in de marketing- en communicatiebranche.