Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Masterstudenten School of Arts PXL-MAD winnen New Talent Award 2019

24/05/2019

Naar jaarlijkse gewoonte heeft Creative Belgium ook dit jaar een samenwerking met de internationale organisatie D&AD New Blood voor haar New Talent Award. Achttien internationale merken riepen met achttien échte briefings studenten en recent afgestudeerden op om de wereld te laten zien wat ze waard zijn.

51 inzendingen van zeven Belgische scholen hebben hun kans gewaagd. De deelnemende scholen zijn ESA St Luc Brussel, ESA St Luc Luik, Hogeschool PXL - School of Arts PXL-MAD, LUCA School of Arts Genk, LUCA School of Arts Gent en Sint-Lucas Antwerpen.

Kaat Ceulemans en Yente Dingenen, masters Advertising van School of Arts PXL-MAD, zaten in de shortlist van vier met hun vernieuwend project 'no condom, no sex' voor Durex. Hierdoor maakten ze kans op een gouden ticket naar het Advertising Festival in Cannes. Op 24 mei 2019 werden de winnaars bekend gemaakt op de Creative Belgium Awars in Knokke, waar bleek dat het duo de jury kon overtuigen en het podium als winnaars mocht betreden. De jury bestond uit Yannick Pringels (Havas), Johan Roelandt (De Vloer), Jolien Tuyteleers (Wunderman), Laurence Van de Putte (Publicis) en Frédéric Zouag (Mortierbrigade).

Alle 51 inzendingen voor de New Talent Award werden door Creative Belgium ook ingeschreven voor de internationale New Blood Awards in Londen, waar een internationale jury midden mei de winnaar zal bekendmaken.

Bekijk hier het werk van Kaat en Yente.