Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

PXL-Education neemt deel aan Top Team

18/11/2013

Op maandag 18 november 2013 verwacht Hogeschool PXL meer dan 120 leerlingen en leerkrachten uit het secundair onderwijs voor deelname aan het bedrijfsspel 'Top Team'.

De derdejaarsstudenten Handel-Burotica van het departement PXL-Education nemen ook deel aan het spel zodat ze later in hun eigen lespraktijk het spel kunnen integreren in hun lessen. Het spel zelf wordt begeleid door Rob Frederix. Aan de hand van dit spel leren de leerlingen al spelend ondernemen.

Alle deelnemers worden in groepen verdeeld en iedere groep leidt een onderneming. Elke deelnemer is verantwoordelijk voor een eigen vakgebied en voor de communicatie met de andere directieleden. De ondernemingen moeten verschillende beslissingen nemen die telkens geld kosten. Het uiteindelijke doel van het spel is om als marktleider te eindigen na drie rondes.

Leerkrachten kunnen het spel verder bespreken in de klas en dieper ingaan op de genomen beslissingen. Voor alle deelnemers is het een leerrijke en leuke ervaring.

Op 20 november 2013 en 3 februari 2014 wordt het spel nog een keer gespeeld met andere deelnemers uit het secundair onderwijs.