Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Philip Jurca (PXL-MAD) op expo 'The Shape To Come'

3/05/2016

Tot 21 mei 2016 kan je in Kunstencentrum BELGIE terecht voor de groepsexpositie 'The Shape To Come' met werk van vijf jonge Limburgse talenten waaronder Philip Jurca, student Schilderkunst aan het departement PXL-MAD. Daarnaast is er ook werk te zien van Sam Ballet, Jan Huysmans, Fabrice Souvereyns en Charlotte Vandenborre.

The Shape To Come toont de inzichten over de relatie tussen tijd en identiteit. Elk van deze kunstenaars herbergt in zijn/haar methodiek de verhouding tussen beide onderwerpen. Toch is deze tentoonstelling niet uniform. Binnen de verschillende disciplines komen ook verschillende inhoudelijke en vormelijke opvattingen boven water.
Jan Huysmans (Sint-Lukas Brussel) onderzoekt in zijn procesmatige manier van werken de relatie tussen het sublieme en het machinale. De tekeningen van Sam Ballet (KASK Gent) zijn zowel spontaan, humoristisch als virtuoos. Hij parodieert de kunstenaar op haast biografische manier aan de hand van iconische beelden. Charlotte Vandenborre (LUCA School of Arts Gent) verweeft in haar werk de relatie tussen de identiteit en het patroon. Fabrice Souvereyns (LUCA School of Arts Gent) maakt tekeningen in grafiet. Hij ontwikkelt labyrintische patronen geïnspireerd op de natuur. Philip Jurca (PXL-MAD School of Arts Hasselt) suggereert situaties vanuit fragmenten uit zijn eigen leefwereld.

Voor de openingsuren consulteer je best de website van Kunstencentrum BELGIE.