Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Projecten voor 'MyMachine' krijgen stilaan vorm

21/12/2017

'MyMachine' is gebaseerd op co-creatie tussen verschillende onderwijsniveaus die samenwerken om 'droommachines' te realiseren gedurende één school-/academiejaar. Kinderen van het lager onderwijs bedenken een droommachine, studenten hoger onderwijs ontwikkelen het concept en leerlingen technisch secundair onderwijs bouwen een werkend prototype.

Voor het hoger onderwijs zijn Hogeschool PXL en Howest de partners.
Vanuit School of Arts PXL-MAD kregen vier studenten de unieke kans om deel te nemen: Saskia Knaps (links op de foto), Chris Kneepkens, Jona Ruelens en Lize Vanhoof. De dames zijn verdeeld over vier teams van vier studenten en zetten momenteel samen met studenten van de departementen PXL-Education en PXL-Tech de geselecteerde 'dromen' van de jonge kinderen om in creatieve maar haalbare concepten. Wordt vervolgd!

'MyMachine' wordt ondersteund door het Agentschap Innoveren & Ondernemen, Vlajo en tal van bedrijven en organisaties.
Meer info vind je op de website van 'MyMachine'.