In de kijker

Sjaak Boessen (MAD-faculty) wint prestigieus reclamebootcamp van BBDO

28/08/2013

Oud-student Sjaak Boessen, die in juni zijn diploma Master of Arts in de Beeldende kunsten, Grafisch ontwerp behaalde aan MAD-faculty, won afgelopen vrijdag 23 augustus 'The Farm 2013'. Daardoor mag hij twee maanden op reclamestage in BBDO Londen of Parijs!

Het avontuur startte enkele weken geleden toen 'The Farm 2013' van start ging. Van 5 tot 23 augustus 2013 gaven hij en 11 andere reclametalenten non-stop het beste van zichzelf en deden ze unieke on-the-job ervaring op.
Hun briefing: run drie weken lang zelf een reclamebureau, met professionele begeleiding. Naast praktische opleidingen en workshops door BBDO-specialisten, moesten de 'Farmers' zich ook bewijzen. Zo kregen ze échte briefings van onder meer Friso, Tabasco, GroupT en JIM, dé jongerenzender bij uitstek.
Keihard werken, slapeloze nachten, presentatiestress .... maar het resultaat mag er zijn. Drie van de vier campagnes worden binnenkort echt uitgevoerd!

De 12 'beloftes' die zich tijdens deze vijfde editie in de strijd gooiden, waren Roby Guns (Ehsal), Marie-Céline Debande (IHECS), Jutta Callebaut (Sint-Lucas), Sjaak Boessen (MAD-faculty), Michael D'hooge (HoGent), Sarah Van Praag (Vlerick), Sebastiaan Dessaux (Sint-Lucas), Laura Deknock (HUB), Cécile Samain (HUB), Lotte Eeckhout (Vlerick), Maïté Spaey (HUB) en Melissa Jans (MAD-faculty).

Als 'Best of Class' vertrekt Sjaak nu met € 1.500 zakgeld voor twee maanden op stage naar BBDO Londen of BBDO Parijs.

Het volledige verhaal van 'The Farm' kan je op Facebook volgen.