In de media

Hogeschool PXL en UP-TO-DATE WebDesign uit Lanaken geven vier Smart-Sites weg

11/12/2018

Hogeschool PXL en UP-TO-DATE WebDesign uit Lanaken geven in de kerstperiode vier Smart-Sites weg aan vier verenigingen die zich inzetten voor een goed doel. Het bedrijf van de familie Jans uit Lanaken viert in januari namelijk zijn vierde verjaardag. Elf initiatieven/vzw’s hebben zich kandidaat gesteld om zo’n ‘slimme’ website te laten ontwikkelen door UP-TO-DATE WebDesign. Het publiek kan tot 19 december stemmen voor één of meerdere deelnemers. Op vrijdag 21 december maken de Limburgse gouverneur Herman Reynders en algemeen directeur Ben Lambrechts van Hogeschool PXL in Hasselt de vier winnaars bekend.

UP-TO-DATE WebDesign wil vier goede doelen steunen en doet hen daarom vier Smart-Sites cadeau. Een Smart-Site is een responsive website, die hoog scoort in Google, alle berichten automatisch doorstuurt naar de belangrijkste sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest en Google+, en geautomatiseerde nieuwsbrieven (mailings) uitstuurt.

“Elf verenigingen reageerden op onze oproep via sociale media om zich hiervoor kandidaat te stellen,” vertelt Emiel Jans, zaakvoerder van UP-TO-DATE WebDesign. “Zij moeten nu zo veel mogelijk online stemmers proberen te ronselen. Zij krijgen daarbij steun van studenten Communicatiemanagement van Hogeschool PXL in Hasselt. In groepjes werken zij een online communicatieplan uit voor elke vereniging.”

De elf kandidaten

De deelnemende verenigingen zijn: VZW Recycleren voor Natuurpunt‎, Spel VZW‎, VZW Basis‎, G-Team van Eendracht Mechelen‎, Wandeling Tegen Dementie‎, VZW Homie‎, VZW Oscar,‎ VZW Apopo‎, G-Basket Zolder‎, Heideatelier‎ en VZW Poezenpootjes‎. Er kan gestemd worden tot 19 december. Op vrijdag 21 december om 8.30 uur volgt dan de bekendmaking van de vier winnaars. Dat gebeurt in de gebouwen van Hogeschool PXL in Hasselt, door gouverneur Herman Reynders en algemeen directeur Ben Lambrechts van Hogeschool PXL.

Samenwerking met de studenten Communicatiemanagement

De studenten Communicatiemanagement aan Hogeschool PXL zetten een online campagne op waarbij ze stemmen ronselen voor deze elf goede doelen. De laatstejaarsstudenten zijn ingedeeld in elf groepen, iedere groep zet zijn schouders onder een goed doel. Zij creëren een online campagne om stemmen te verzamelen. De vier goede doelen die op 19 december de meeste stemmen halen winnen een Smart-Site for Life.

Inez Asaert, redactrice bij UP-TO-DATE WebDesign en alumna aan Hogeschool PXL: “Ik ben in juni afgestudeerd in de opleiding Communicatiemanagement aan Hogeschool PXL. Het is mooi om te zien dat de studenten zich inzetten voor deze goede doelen. Daarbovenop is het de uitgelezen kans om ervaring op te doen: Hoe loopt de de communicatie bij Limburgse VZW’s? Hoe spreken zij hun doelgroepen aan? En op welke manier kunnen wij daaraan bijdragen, hen ondersteunen en extra inzichten bieden? Een extra kans om de verworven kennis in de praktijk toe te passen.“

De stemmen stromen vlot binnen en het is voor vele goede doelen een nek aan nek race. Stem zelf ook via deze link en help de goede doelen om een Smart-Site for Life te winnen!

Op 19 december sluit de stemming, op 21 december worden de vier Smart-Sites uitgereikt.

Professionele bachelor in het Communicatiemanagement

 

Verschenen

"Jarige webdesigner geeft gratis websites weg" - Made in Limburg

"Vzw Basis streeft naar vernieuwde website" - Het Belang van Limburg

Contactpersonen

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 12

ben.lambrechts@pxl.be
{this.field(title)}

Nick Daenen


+32 11 77 55 22

+32 477 99 42 86

nick.daenen@pxl.be