In de media

Domein Marsnil wint de Tourism Ambassador Award 2019

4/12/2019

Met de jaarlijkse uitreiking van de Tourism Ambassador Award willen de studenten van de opleiding Toerisme en Recreatiemangement van Hogeschool PXL een Limburgse toeristische speler in de spotlight zetten. De Award-uitreiking werd in het verleden georganiseerd door Maasmechelen Village. Sinds vorig jaar neemt de hogeschool deze taak met trots over. De award gaat naar de onderneming die dit jaar haar steentje als toeristische ambassadeur heeft bijgedragen en hiermee een aanzienlijke bijdrage heeft geleverd aan het toerisme in Limburg. De winnaar van editie 2018 was de gedeputeerde voor toerisme, Igor Philtjens.

De organisatie overhandigt jaarlijks op een unieke, toeristische locatie een kunstwerk van een Limburgse kunstenaar aan die toeristische speler die de streek promoot en authenticiteit en duurzaamheid hoog in het vaandel draagt. Verder leidt zijn persoonlijke aandacht voor de gasten tot goede reviews op sociale media.

Dit jaar vond de Award-uitreiking plaats in het prachtige kader van De Bottelarij, te Wellen. De eer om de award aan te dragen en aan de winnaar te overhandigen lag tijdens deze editie in handen van Christel Verjans. Het schilderij-bronsgroen eikenhout-dat door haar werd vervaardigd, verwijst naar de stilte in een bos.

Frederik Cornelis van Domein Marsnil zegt: “Uiteraard is een dergelijke prijs winnen altijd een erkenning. Voor ons betekent dit een pluim op onze hoed. Dankzij onze kleinschaligheid en gedrevenheid zijn wij in staat om een divers aanbod voor bezoekers aan te bieden. Het schilderij zal een eervol plaatsje krijgen in onze onderneming.”

De uitreiking van de Tourism Ambassador Award werd aangekleed met een seminarie, georganiseerd door toerismestudenten van Hogeschool PXL. Het centrale thema doorheen het seminarie was “connecteren met plekken en met elkaar”. Inspirerende sprekers waaronder prof Jan van der Borg (Master in Toerisme, KU Leuven) en Vincent Nijs (Toerisme Vlaanderen) en Geert Goffin (Gast-Vrij Limburg), gaven theoretische achtergronden en tips en tricks die toepasbaar zijn in de eigen onderneming. Stéphan en Jocelyn, respectievelijk eigenaar van het Eenhoornhof en De Pluktuin waren enthousiast over de aangeboden inhoud: “We hebben heel wat bijgeleerd over de Millennial en Generatie Z en over hoe we een bestemming pas op de kaart kunnen zetten als we connecteren. Zowel bewoners, bezoekers, bedrijven, beleid en kennisinstellingen zijn spelers die er in kunnen slagen Limburg te promoten. Tenminste indien ze samenwerken.”

Ter ondersteuning van het thema vond als afsluiter een netwerkborrel plaats, waar de toeristische spelers de mogelijkheid hadden om met elkaar te “connecteren”.

 

Verschenen

"Heerse horecazaak overheerst" - Made in Limburg

Contactpersonen

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 12

ben.lambrechts@pxl.be
{this.field(title)}

Nick Daenen


+32 11 77 55 22

+32 477 99 42 86

nick.daenen@pxl.be