In de media

Middelen voor digitale klas zijn ‘totaal ontoereikend’

8/06/2020

Het Vlaamse onderwijs botst op zijn digitale grenzen. Directies kijken vaak lijdzaam toe. ICT-coördinatoren trekken aan de alarmbel.

 

‘Deze crisis heeft duidelijk gemaakt dat digitalisering een steeds belangrijkere rol zal spelen. We moeten echt professionaliseren als we de komende jaren excellent onderwijs willen aanbieden’, zegt Koen Vandenhoudt, voorzitter van de Vlaamse ICT-coördinatoren ­Liga. ‘De minister schrijft in de beleidsnota te “willen investeren in de klas van de toekomst” en benadrukt dat “digitale innovaties en ICT-toepassingen een enorm potentieel hebben”. Daar merken wij niets van.’

Verschenen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200607_04984312?articlehash=61615175ED86762379CE664EEFB13963AC2B9D3F02073FE75C25933336700DCE69EB8441C1EFF7E32A57F9493360395EFC5764BB51FACE2D9D76E624E7B88554

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/amper-67-eurocent-per-leerling-middelen-voor-digitale-klas-zijn-totaal-ontoereikend~a084a889/

https://trendstop.knack.be/nl/ontop/ondernemen/middelen-voor-digitale-klas-zijn-totaal-ontoereikend-1068-671561.aspx

Contactpersonen

{this.field(title)}

Marc Hermans


+32 11 77 50 61

+32 497 88 87 35

marc.hermans@pxl.be
{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 12

+32 496 21 32 61

ben.lambrechts@pxl.be