Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

We voeren een verkeerde discussie over vakantieverlenging of thuisonderwijs

29/10/2020

"Digitaal onderwijs is niet gelijk aan afstandsonderwijs via video. Digitaal onderwijs is niet gelijk aan laptoponderwijs en betere wifi. Er is nood aan een kader dat verder kijkt dan de tools", zo schrijft Ciska Schrooten, afdelingshoofd Education bij Econocom.

Onze Vlaamse scholen kunnen zich spiegelen aan enkele uitblinkers, want die zijn er wel degelijk. De PXL Hogeschool in Hasselt doceert al 20 jaar deels van op afstand. Zij activeren sindsdien veel meer hun studenten ('student activated teaching'), werken niet altijd leerstofgericht noch in vaste blokken van 50 minuten, wel met online spreekruimtes, zelfregulerende vaardigheden en een gedifferentieerde aanpak. Een klas van twintig neemt niet op dezelfde manier leerstof op.

Verschenen

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/we-voeren-een-verkeerde-discussie-over-vakantieverlenging-of-thuisonderwijs/article-opinion-1659827.html

Contactpersonen

{this.field(title)}

Heidi Croes


+32 11 77 58 01

+32 495 26 47 27

heidi.croes@pxl.be
{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be