Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Polygoat uit Peer lanceert eerste Limburgse game op Nintendo Switch

16/04/2021

Donderdag is met Stitchy in Tooki Trouble de eerste game van Limburgse makelij op de Nintendo Switch verschenen. De primeur is voor de Peerse gamestudio Polygoat. “Over ongeveer een half jaar moet Stitchy ook verkrijgbaar zijn op PlayStation en Xbox.” 

De game is ontsproten uit het brein van Smolders en zijn collega’s Ahmed Arsemikov en Robin Gielis van Polygoat. “Wij zijn een onafhankelijke gamestudio, opgericht in 2017 en gevestigd in het rustieke Peer”, lacht Frederik. “Eerder ontwikkelden we al educatieve games, bijvoorbeeld over het mijnerfgoed in opdracht van Mijnmuseum Beringen. Daarnaast doen we projecten voor bedrijven op het vlak van Augmented en Virtual Reality, of games die erop gericht zijn om een bepaalde gedragswijziging bij een klant te creëren”, vertelt Frederik die jarenlang bij de PXL aan de slag was als ICT-researcher.

Verschenen

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210415_98067056

Contactpersonen

{this.field(title)}

Astrid Hannes


+32 11 77 56 56

+32 495 82 16 75

astrid.hannes@pxl.be
{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be