Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Popsterren kiezen eieren voor hun hits

23/01/2021

Sinds de jaarwisseling verpatst de ene na de andere popster de auteursrechten op zijn muziek aan een beursgenoteerd investeringsfonds. Het levert hen snelle miljoenen op – en u misschien een nieuw favoriet aandeel.

Met zo'n evolutie zou je verwachten dat de betrokken artiesten de 'Win for life' van een hit zelf in handen houden. “Maar voor artiesten aan het eind van hun carrière kan zo'n verkoop bijvoorbeeld een vorm van vermogensplanning zijn”, zegt Stefaan Moriau van de Belgische muziekuitgeverij CTM en docent Intellectuele Eigendom aan PXL Music. “Niet alle erfgenamen willen zich bezighouden met de administratie en het detectivewerk dat komt kijken bij rechtenbeheer.” Een jongere artiest als Blink-182-gitarist Tom DeLonge ziet de verkoop dan weer als een voorschot: hij noemde het “een financieel fundament om nog decennia muziek te kunnen maken.”

Verschenen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210120_98384640

Contactpersonen

{this.field(title)}

Gert Stinckens


+32 11 77 50 71

+32 497 53 06 51

gert.stinckens@pxl.be
{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be