Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Smartschool wil scholen helpen

17/09/2022

Dat sommige ouders horendol worden, is geen verrassing voor Hervé Van de Weyer, specialist en opleidingshoofd Communicatie van de PXL. “Het doel van communicatie is informatie delen. En die platformen zijn daar een prima hulpmiddel voor. Maar als het te veel wordt, schiet het aan dat doel voorbij. Het probleem is dat er te veel mensen aan de knopjes zitten. Er is geen plan en dus stuurt iedereen maar berichtjes. Om overkill te voorkomen is regie rond communicatie vanuit een school, bedrijf of organisatie erg belangrijk.”

Volgens Van de Weyer gaan mensen juist minder lezen als ze te veel berichten krijgen. “Bijgevolg zijn ze niet op de hoogte. Het gekke is dat mensen dan beginnen te klagen: ze vinden dat er te weinig of niet goed gecommuniceerd wordt. Vaak maakt de organisatie dan de fout om nog meer berichten te versturen of om over te stappen op een ander communicatieplatform. Of ze richten WhatsAppgroepen op ‘omdat dat gemakkelijker is’. Tot ook die groepen weer te groot worden en weer niet iedereen alles leest. Organisaties moeten goede afspraken maken over hoe ze via zo’n platform communiceren.”

 

Verschenen

Smartschool gaat digitale deconnectie beter ondersteunen: gedaan met taken laat op de avond of in het weekend (Hasselt) | Het Belang van Limburg (hbvl.be)