Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Hogeschool PXL en Digitale Marketing: a match made in the Cloud

19/09/2013

Dat de wereld om ons heen verandert in een tempo dat we nooit voordien ervaren hebben hoeft volgens ons geen betoog. Momenteel is zowat de hele wereldbevolking door virtuele en snelle, fysieke kanalen met elkaar verbonden. Traditionele kranten en magazines verminderen dagelijks hun oplage. Onze consumentenproducten worden steeds vaker online verkocht, of nog sneller, per mobiel apparaat. Het aantal gezinnen zonder tabletcomputer of smartphone wordt steeds kleiner, en onze bezoekjes naar traditionele winkels staan minder en minder in functie van een echte aankoop, dan wel een verkenningsrondje maken om het dan in de digitale kanalen af te werken tot een echte verkoop. Niet de zenders bepalen wat we op tv willen zien, maar eerder de consument. Bankverrichtingen doen zonder digitale pasjes lijkt onmogelijk.

Hoe gaat de wereld van de marketing hier mee om? Zijn de consumenten zelf ook veranderd? Natuurlijk is dat zo, maar bepaalde intenties zullen nooit veranderen. De moderne marketeer zal meer en meer inzien dat de traditionele marketing niet meer kan uitgevoerd worden zonder de digitale poot daarbij als een constante te betrekken.

“Om deze marketeers, en iedereen die geïnteresseerd is in de materie op koers te brengen en te houden organiseert Hogeschool PXL, samen met IAB Belgium voor het 2de jaar haar succesvol postgraduaat Digitale Marketing. Een selectie van gerenommeerde  docenten, geselecteerd door IAB zullen hun opwachting maken”, meldt algemeen directeur Ben Lambrechts.

“Experten zoals Jo Caudron, Dado van Peteghem (Dear Media), Gunther Blanckaert (Microsoft), Kristien Segers (Google) en Anthony Bosschem (Talking Heads)  zullen vanuit hun vakexpertise boeiende hoorcolleges geven over strategie en planning, hoe om te gaan met digitale kanalen voor branding en verkoop, en daarnaast tips te geven over het monitoren van de voortgang van de marketinginspanningen op vlak van conversie en betrokkenheid van consumenten”, zegt Christof Jans, coördinator.

Info over de opleiding Postgraduaat in de Digitale marketing kan je hier vinden.

“Het postgraduaat trok vorig jaar 60 cursisten aan (uit Limburg en daarbuiten), die onder andere werkzaam zijn bij Concentra, JBC, KBC, Z-Staffing, enz. Ook dit academiejaar lopen de inschrijvingen als een trein”, zegt Jean-Pierre Segers, departementshoofd van PXL-Business. We werken samen met IAB Belgium.

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be