Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

PXL-communicatiestudenten organiseren Femalia ten voordele van Think Pink

27/04/2015

Op 29 april 2015 gaat Femalia in primeur in PXL-NeXT. Vier studenten van Hogeschool PXL organiseren dit evenement. Zij hebben lokale handelaars overtuigd om samen met hen een avond te creëren door en voor vrouwen. De opbrengst van Femalia gaat integraal naar Think Pink. Dit is een organisatie die de bekendheid rond borstkanker wil verhogen.

Logo Femalia

Vier studenten

Achter ‘Femalia’ staan vier communicatiestudenten, die binnen hun opleiding een evenement organiseren. Voor het eerst kiezen deze jongedames er voor om met hun evenement het goede doel Think Pink in de kijker te zetten. ‘De keuze hiervoor is heel begrijpelijk,’ legt Eline Bouts, één van de vier organisatoren, uit. ‘Borstkanker is een problematiek waar iedereen vroeg of laat mee in aanraking komt.’ ‘We voelen ons zeer betrokken bij deze thematiek en een evenement organiseren voor Think Pink geeft ons een extra duwtje in de rug om er iets speciaals van te maken.’, vertelt Laura Withofs, persverantwoordelijke van het team.

Femalia

Femalia brengt op 29 april 2015 vrouwen samen tijdens een avondje uit. Deze vrouwenavond vindt plaats in PXL-NeXT vanaf 19 uur. Het evenement krijgt het thema van ‘conceptstore’. De bezoekers kunnen standjes van lokale winkels bezoeken, zich laten verzorgen in een verwenruimte en proeven van huisgemaakte cocktails. Daarnaast vullen twee bekende Limburgse stylisten de avond met uitleg over de nieuwe fashiontrends. Bovendien hebben de eerste honderd aanwezigen recht op een goodiebag met verschillende lokale producten.

Think Pink

Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen. Hoe sneller vrouwen borstkanker opsporen, hoe groter de kans op genezing. Think Pink is een organisatie die vrouwen sensibiliseert in het belang van vroegtijdige opsporing van borstkanker. Door doelgerichte acties, zoals Femalia, zorgen ze voor blijvende aandacht voor deze sensibilisering.

Praktisch

Femalia vindt plaats op woensdag 29 april 2015 vanaf 19 uur in PXL-NeXT, Elfde Liniestraat 23A, 3500 Hasselt. Meer informatie: www.facebook.com/eventfemalia

 

Verschenen

"PXL-communicatiestudenten organiseren Femalia ten voordele van Think Pink" - LimburgActueel.be

Contactpersoon

{this.field(title)}

Ben Lambrechts


+32 11 77 55 55

ben.lambrechts@pxl.be

Fotobijlagen