Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Digitale leerstrategieën

Blended learning, distance learning, e-learning, hybride onderwijs, ICT-ondersteund onderwijs… Je komt vandaag heel wat termen tegen die allemaal onder de overkoepelend vlag ‘digitaal leren’ vallen. De invulling van digitaal leren kan immers veel verschijningsvormen kennen. De ene vorm is niet beter of slechter dan de andere, het gaat er vooral over welke vorm het best bij uw onderwijs- of opleidingscontext past. Maatwerk en de explicitering van een gedegen onderwijskundige visie zijn hierbij essentieel. 

In Hogeschool PXL waren de medewerkers van het Centrum Digitaal Leren bijvoorbeeld de drijvende kracht achter het ‘blended learning’-beleid. Naast een onderwijskundige visie op blended learning, hebben ze dit ook samen met de dienst Onderwijs verder geoperationaliseerd in instrumenten, processen en indicatoren. Een van de veruitwendiging hiervan is dat er 170 ‘blended learning-labels’ werden uitgereikt in een periode van 5 jaar. 4 PXL-opleidingen behaalden ook een blended learning-label op opleidingsniveau. De volgende stap in het beleid van Hogeschool PXL is de evolutie naar ‘MiXed Learning’. Ook hierin neemt het Centrum Digitaal Leren het voortouw.  

Wil je een omvattende strategie ‘digitaal leren’ ontwikkelen voor uw school of organisatie, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Dit kan in de vorm van dienstverlening of via een samenwerking in een gemeenschappelijk subsidieproject.