Het project “Digitale transformatie van de fysieke winkel van de toekomst” wil door middel van digitale transformatie doelgerichter inspelen op de noden van de klant van de toekomst om zo een optimalisatie te bewerkstelligen in de bedrijfsvoering van de (kleine) retailer met een fysieke winkel en het concurrentievermogen van de retailondernemer versterken. Door consumenten beter en persoonlijker te bedienen, hen meer beleving te bieden, hun keuzeparadox te vereenvoudigen of het aankoopproces te optimaliseren, kan de retailer door het slim inzetten van nieuwe technologieën de consument immers faciliteren om tot aankoop over te gaan in een fysieke winkel.
Het matchen van gedetecteerde klantenbehoeften met de juiste technologie, implementatie ervan in incrementele of disruptieve innovatie in het business model aan de hand van digitale transformaties in hun fysieke winkel is cruciaal voor een duurzaam effect op de klantenbeleving en - tevredenheid en bijgevolg het creëren van economische meerwaarde. Bovendien kunnen aangeboden technologische producten en diensten nog beter afgestemd worden op de behoeften van zowel consument als retailer, wat leidt tot grotere investering en hogere tewerkstelling.
Hermien Raedts
Lennert Lambrighs
Evi Knuts
Lode Van Hout
Steven Palmaers
Ilse Vos
Niek Vandael
Brenda Wilmots