Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Digitale transformatie van de fysieke winkel van de toekomst

Het project “Digitale transformatie van de fysieke winkel van de toekomst” wil door middel van digitale transformatie doelgerichter inspelen op de noden van de klant van de toekomst om zo een optimalisatie te bewerkstelligen in de bedrijfsvoering van de (kleine) retailer met een fysieke winkel en het concurrentievermogen van de retailondernemer versterken. Door consumenten beter en persoonlijker te bedienen, hen meer beleving te bieden, hun keuzeparadox te vereenvoudigen of het aankoopproces te optimaliseren, kan de retailer door het slim inzetten van nieuwe technologieën de consument immers faciliteren om tot aankoop over te gaan in een fysieke winkel.

Het matchen van gedetecteerde klantenbehoeften met de juiste technologie, implementatie ervan in incrementele of disruptieve innovatie in het business model aan de hand van digitale transformaties in hun fysieke winkel is cruciaal voor een duurzaam effect op de klantenbeleving en - tevredenheid en bijgevolg het creëren van economische meerwaarde. Bovendien kunnen aangeboden technologische producten en diensten nog beter afgestemd worden op de behoeften van zowel consument als retailer, wat leidt tot grotere investering en hogere tewerkstelling.

Project informatie

Projectpromotor:
Hermien Raedts
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
17/09/2018 – 30/11/2022
Budget:
€ 168.942
Projectcode:
3/DWO/2018/MA/P105
VTE:
1,70 VTE
Medewerkers:

Hermien Raedts

Lennert Lambrighs

Evi Knuts

Lode Van Hout

Steven Palmaers

Ilse Vos

Niek Vandael

Brenda Wilmots

Contact

Hermien Raedts
Onderzoeker
Onderzoek