Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Groeimindset als hefboom voor klantgerichtheid

Door de razendsnel veranderende wereld hebben kmo’s nood aan concrete handvaten om via de key stakeholders van de organisatie, namelijk klanten én medewerkers, in te zetten op duurzame groei van de onderneming. Enerzijds is het belangrijk om de noden en behoeften van (potentiële) klanten te kennen en hierop in te spelen. Anderzijds zijn medewerkers in de organisatie cruciaal om als bedrijf echt klantgericht te kunnen werken. Zij vormen immers de brug tussen de klant en het bedrijf.

In dit project staan dus zowel klanten als medewerkers centraal. Het is de bedoeling om in co-creatie met consultants op HR- en klantgerichtheidsgebied een methodiek te ontwikkelen om zo op een meer geïntegreerde manier kmo’s te ondersteunen om via hun medewerkers in te zetten op klantgerichtheid. De methodiek wordt gevalideerd via een combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve technieken: via interviews en focusgroepen met zowel kmo’s als consultants, door middel van organisatie van medewerkersbevraging en klantenbevraging in drie kmo’s en met testcase met workshop-traject in drie kmo’s. Daarnaast willen we ook meer tastbaar bewijs leveren dat werken aan de mindset en klantgerichtheid van de werknemers werkt. Dit doen we door het ontwikkelen van een meetinstrument voor de bevraging van (interne en externe) klanten en de medewerkers waarmee de effectiviteit van de werkvormen objectief afgetoetst kan worden.

Project informatie

Projectpromotor:
Bieke Schreurs
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • S 189 Organisatiewetenschappen
  • S 190 Bedrijfsbeleid
Startdatum – einddatum:
17/09/2018 – 18/09/2022
Budget:
€ 123.457
Projectcode:
3/DWO/2018/MA/P104
VTE:
1,40 VTE
Medewerkers:

Bieke Schreurs

Contact

Bieke Schreurs
onderzoeker
PXL Innovatief Ondernemen