Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Talents for tourism

Toerisme is voor Limburg een alsmaar belangrijkere economische sector. Ondersteund door het  SALK zal de vraag naar arbeidskrachten aanzienlijk toenemen. Hierdoor kan de toeristische sector een belangrijke buffer  vormen voor het opvangen van verloren arbeidsplaatsen in de regio. Het onderling afstemmen van competenties en arbeidsprofielen en het voorzien in juiste opleiding- en trainingsmogelijkheden zijn daarom prioritaire doelstellingen.

Het doel van dit 1-jarige project was een duidelijk beeld te krijgen van het professionele karakter van de toeristische sector in Limburg door na te gaan hoe het gesteld is met de competenties van huidige en toekomstige werknemers in deze sector. Het project trachtte een antwoord te geven op de vraag welke concrete toeristische opleidingen en vormingen er in de nabije toekomst in Limburg nodig zullen zijn, om de sector tegen 2020 economisch rendabeler te maken.

Tijdens de focusgroepen kwamen echter andere  verzuchtingen van de sector aan het licht.

De resultaten van dit project, zijn terug te vinden in het  eindrapport. 


Eindrapport

klik hier

Project informatie

Projectpromotor:
Agna Thys
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 250 Demografie
Startdatum – einddatum:
16 september 2013 - 13 september 2014
Budget:
€ 53.341,00
Projectcode:
8/DWO/2013/TO/P060
VTE:
0,7 VTE
Medewerkers:

Aleida Bijnens

Contact

Agna Thys
coördinator
Tel: +32 11 77 50 83