Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Doctoraatsonderzoek Maarten Van Mechelen: CO-DESIGNING TECHNOLOGY WITH CHILDREN IN THE FUZZY FRONT END OF DESIGN

Within the area of Child Computer Interaction (CCI) children have participated in the design of technology for over two decades using a variety of established methods. Generative techniques such as ‘co-design’ are often used in Participatory Design with children, but some problems remain unresolved when involving children as design partners:

  • Firstly, we need a structured way to address challenging ‘intra-group dynamics’ when co-designing technology with children, since these dynamics clearly impact both process and outcomes.
  • Secondly, we need an approach to move beyond ‘naïve empiricism’ and the tendency to analyze co-design outcomes solely in ‘computing terms’, that is, on a functional or attribute level.

In his PhD research, that combines a ‘research through design’ and ‘case study research’ approach, Maarten will tackle both problems. Based on insights from multiple co-design studies and literature, he will develop a method and accompanying toolkit for co-designing technology with children in the early, fuzzy front end of design.

Project informatie

Projectpromotor:
prof. dr. Bert Willems (UHasselt en PXL)
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • H 315 Esthetica
Startdatum – einddatum:
2008 - 2014
Budget:
Omkadering 2013
Projectcode:
5/DWO/2007/11/B011
VTE:
1 VTE