In het huidige onderzoek wordt verkend hoe fysieke revalidatie en digitale games met elkaar
gecombineerd kunnen worden ten einde het functionele aan te vullen en te overstijgen, rekening
houdend met de beperkingen van het doelpubliek. Het onderzoek heeft betrekking tot personen met
Multiple Sclerose (MS), Cerebrovasculair accident (CVA) en Traumatic Brain Injury (TBI). De
vooropgestelde doelen zijn het verbeteren van de esthetiek van fysieke serious games door het
creatieve game design aspect uit te diepen (microniveau), en door het uitwerken van een
innovatieve, artistieke methode in het ontwerp van fysieke serious games (macroniveau). Omdat een
duidelijk validatiekader ontbreekt voor het beoordelen van de doelstelling op het microniveau, is het
vaststellen van een dergelijk kader een bijkomende doelstelling van dit doctoraat. Het onderzoek
wordt gevoerd volgens de invalshoek van design research, waarbij het ontwerpen en reflecteren over
het ontwerpen centraal staan. Deze methode werd grotendeels uitgewerkt in de context van
algemeen media‐ en productdesign, en zal binnen het kader van het doctoraat gedefinieerd worden
in het domein van game design.