Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Postdoc-onderzoeksproject Chris Nauwelaerts: Beeldende geletterdheid in het onderwijs

Het onderzoeksprogramma wordt opgevat als een vervolg op het doctoraatsproject van de onderzoeker. Het onderzoeksprogramma wil dieper ingaan op de kenmerken en het functioneren van beeldende geletterdheid in de hedendaagse Westerse cultuur en dit met een bijzondere aandacht voor de manier waarop verschillende onderwijscurricula de beeldende geletterdheid beschrijven en integreren. Het onderzoeksprogramma is erop gericht om een lopend onderzoeksproject verder te begeleiden en twee nieuwe onderzoeksprojecten te ontwikkelen. Bovendien wil het onderzoeksprogramma de theoretische, artistieke en esthetische aspecten van de beeldende geletterdheid verder uitdiepen om een onderbouwd kader te creëren binnen het onderzoeksdomein Frame (MAD-research) en de opleiding Beeldende Kunst (MAD-faculty). De aldus opgebouwde expertise wordt ingezet in een aantal projecten.

Project informatie

Projectpromotor:
dr. Chris Nauwelaerts
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • H 003 Geschiedenis en kunst
Startdatum – einddatum:
2015 – ...
Budget:
0,3 VTE
Projectcode:
5/DWO/2007/11/B011
VTE:
0,3 VTE