Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

A course for innovative teaching and research practice for teacher trainers in Ecuador

Dit onderzoeksproject ondersteunt onderwijsinnovatie in de UTN, Universidad Técnica del Norte in Ecuador – Ibarra, door het ontwikkelen en implementeren van een ‘Blended cursus’ gebaseerd op de principes van Design-based onderzoek. De faculteit van Educatie, Wetenschappen en Technologie (FECYT) van de UTN is een belangrijke actor voor innovatie en onderwijskwaliteit in het noorden van Ecuador. Bovendien zijn zij de enige organisator van de lerarenopleiding in de regio. Een groep van 20 lerarenopleiders van de UTN zullen geprofessionaliseerd worden door onderzoeksmatige onderwijsinnovatie van het eigen onderwijs. We werken volgens de methodiek van teacher trainer design teams in vier lerarenopleidingen in Ecuador, in combinatie met een blended learning cursus. Het hoofddoel is om de onderzoeksvaardigheden van de lerarenopleiders te versterken, toegepast op uitdagingen m.b.t. het curriculum en de leeromgeving. De projectaanpak en -resultaten inspireren ten minste 10 andere lerarenopleidingen (universiteiten en hogescholen). 

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 272 Lerarenvorming
Startdatum – einddatum:
9/01/2017-21/12/2019
Budget:
€74.988,00 (PXL: € 24.834,00)
Projectcode:
DRD0ICI026
VTE:
0,3993 VTE
Medewerkers:
Anniek Orye

Contact

Wouter Hustinx
onderzoeker