De intakeprocedure voor opleidingen in flexibel afstandsonderwijs

In de opleiding professionele bachelor bouw merken we dat niet enkel 18-jarigen interesse hebben in de opleiding, maar dat ook andere profielen zich meer en meer aanmelden: werknemers in de bouw die hogerop willen en daarvoor een (extra) diploma nodig hebben; werklozen die zich willen

omscholen naar de bouwsector; oudere studenten die school, gezin en/of werk willen combineren.

In het verleden hebben al meerdere studenten met bovenstaand profiel de (dag)opleiding met succes afgerond. Maar als we afstandsonderwijs inrichten, kunnen we ongetwijfeld meer kansen bieden aan een grotere groep kandidaat-studenten. Deze mogelijkheden willen we verder onderzoeken.

Het project buigt zich over de volgende onderzoeksvragen:

 

  •  Wat is een werkbaar onderwijskundig raamwerk voor PXL-opleidingen in flexibel afstandsonderwijs waarin maximale ontwikkelingskansen voor werk- en andere afstandsstudenten gegarandeerd worden? 
  •   Hoe ziet de intakeprocedure voor opleidingen in flexibel afstandsonderwijs er best uit? 

Project informatie

Projectpromotor:
Greet Frederix
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • 220 Ontwerp, bouw, inrichting, van gebouwen
  • S 271 Vakdidaktiek
  • S 281 Computergesteund onderwijs
Startdatum – einddatum:
19/9/2016 – 16/9/2018
Budget:
€ 27.618,00
Projectcode:
1/DWO/2016/TD/OP020
VTE:
0,20 VTE
Medewerkers:

Greet Frederix

Kobe Rosius

Contact

Greet Frederix
Onderzoeker
Tel: +32 11 77 5015