Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

De intakeprocedure voor opleidingen in flexibel afstandsonderwijs

In de opleiding professionele bachelor bouw merken we dat niet enkel 18-jarigen interesse hebben in de opleiding, maar dat ook andere profielen zich meer en meer aanmelden: werknemers in de bouw die hogerop willen en daarvoor een (extra) diploma nodig hebben; werklozen die zich willen

omscholen naar de bouwsector; oudere studenten die school, gezin en/of werk willen combineren.

In het verleden hebben al meerdere studenten met bovenstaand profiel de (dag)opleiding met succes afgerond. Maar als we afstandsonderwijs inrichten, kunnen we ongetwijfeld meer kansen bieden aan een grotere groep kandidaat-studenten. Deze mogelijkheden willen we verder onderzoeken.

Het project buigt zich over de volgende onderzoeksvragen:

 

  •  Wat is een werkbaar onderwijskundig raamwerk voor PXL-opleidingen in flexibel afstandsonderwijs waarin maximale ontwikkelingskansen voor werk- en andere afstandsstudenten gegarandeerd worden? 
  •   Hoe ziet de intakeprocedure voor opleidingen in flexibel afstandsonderwijs er best uit? 

Project informatie

Projectpromotor:
Greet Frederix
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • 220 Ontwerp, bouw, inrichting, van gebouwen
  • S 271 Vakdidaktiek
  • S 281 Computergesteund onderwijs
Startdatum – einddatum:
19/9/2016 – 16/9/2018
Budget:
€ 27.618,00
Projectcode:
1/DWO/2016/TD/OP020
VTE:
0,20 VTE
Medewerkers:

Greet Frederix

Kobe Rosius

Contact

Greet Frederix
Onderzoeker
Tel: +32 11 77 5015