Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

De integratie van de principes van Open Education in flexibel afstandsonderwijs

In het streven naar maximale ontwikkelingskansen voor de studenten vormen de “open educational resources” een uitgelezen kans om innovatief (gericht samenbrengen van diverse invalshoeken) als studentgerichte (“tailormade” studiepakket) te werken. Daarom is het een strategisch juiste keuze om ook in te zetten op deze “open educational resources”. De meest voor de hand liggende voorbeelden zijn hierbij de gekende TED-talks, MOOC’s (Massive Open Online Courses) van andere onderwijsinstellingen (eg Kahn University,…). Het doel hiervan moet zijn dat deze “open educational resources” toelaten om authentieke casus aan te bieden én om een fundamentele bijdrage te vormen bij een betere doorstroming van de studenten afstandsonderwijs.

Het project buigt zich over de volgende onderzoeksvragen:

  • Wat is een werkbaar onderwijskundig raamwerk voor PXL-opleidingen in flexibel afstandsonderwijs waarin maximale ontwikkelingskansen voor werk- en andere afstandsstudenten gegarandeerd worden?
  • Op welke manier kan een krachtige leeromgeving in flexibel afstandsonderwijs worden gerealiseerd voor de opleiding Toerisme, met integratie van de principes van open education?

Project informatie

Projectpromotor:
Griet Van Boxstael
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
19/9/2016 – 16/9/2018
Budget:
€ 32.811,00
Projectcode:
19/9/2016 – 16/9/2018
VTE:
0,20 VTE
Medewerkers:

Van Boxstael Griet