Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

De overgang van secundair onderwijs naar hoger onderwijs – een sprong in het onbekende?

Het maken van een weloverwogen studiekeuze bij de overgang van het secundair naar het hoger onderwijs blijft voor veel jongeren, ondanks de vele initiatieven die hierrond reeds werden genomen, moeilijk. Dit project heeft tot doel een systematische verbetering van de studiekeuzebegeleiding in de secundaire scholen te bewerkstelligen. We onderzoeken hiervoor een aantal huidige bestaande praktijken en confronteren dit met theoretische modellen voor studiekeuzebegeleiding.

Er moet ook een betere afstemming plaatsvinden tussen de aanbieders van hoger onderwijs in Limburg. Dit gaat over het transparant maken van het aanbod; over het uitwisselen van informatie tussen secundaire scholen en aanbieders van HO; over het opzetten van een ‘natraject’, oftewel het begeleidingstraject in het eerste en tweede semester van de hogere studie en over het uitwisselen van informatie over de student tussen de verschillende instellingen bij een heroriëntering.

 

Project informatie

Projectpromotor:
Annemie Skopinski
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • 810 Onderwijs, vorming, vervolmaking, omscholing
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
21/09/2015 – 17/09/2017
Budget:
39.489 euro
Projectcode:
6/DWO/2015/ED/FR08
VTE:
0,6 VTE

Contact

Annemie Skopinski
onderzoeker