Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Duaal leren als middel voor boundary crossing in graduaatsopleidingen

Hogeschool PXL wil met het ESF-project “Duaal leren als middel voor boundary-crossing in graduaatsopleidingen” inzetten op duaal leren binnen het hoger onderwijs. Dit project is één van de 15 proefprojecten in Vlaanderen die van start zijn gegaan met steun van het Europees Sociaal Fonds (ESF). Deze proefprojecten onderzoeken de mogelijkheden, randvoorwaarden en modaliteiten van duaal leren in het hoger – en volwassenenonderwijs.

Hogeschool PXL legt met dit project de focus op de dagtrajecten van 13 graduaatsopleidingen, waarbij de studenten uiterlijk bij de start van het 2de semester leren op de werkplek. De duale trajecten starten in academiejaar 2019-2020.

Door op ‘boundary crossing’ te focussen, zal de grens tussen de werkplek en de hogeschool kleiner worden en zullen studenten en bedrijven leren met en van elkaar. Hierdoor ontstaat meer leerpotentieel voor de student, de hogeschool en de bedrijfswereld en zal ook de tandemfunctie tussen hogeschool en werkplek optimaliseren. Binnen het project richten we onze aandacht op de verschillende fasen binnen een duaal traject: in eerste instantie op de screening en de instapfase, vervolgens op het matchingsproces en tenslotte op de mentoring, opvolging en evaluatie.

De output wordt beschreven aan de hand van een aantal good practices en mogelijke aanbevelingen die verduurzaamd kunnen worden binnen duaal leren in het hoger onderwijs.

Projectconsortium: Hogeschool PXL(leadpartner) en  Howest, VOKA, Liberform, RiseSmart en het Technisch Heilig-Hartinstituut in Tessenderlo. (partners)

Dit project is mogelijk dankzij de financiële steun van ESF en de Europese Unie en zet in op prioriteit 2: loopbaanbeleid preventief binnen de oproep: Duaal leren Hoger- en Volwassenenonderwijs

 

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
5/3/2019 -31/08/2020
Budget:
PXL: 115.135,80 euro Bijdrage vanuit ESF: 48.074,10 euro Bijdrage vanuit VCF: 36.055,58 euro
Projectcode:
13/DWO/2019/IC/I049
VTE:
1,18 VTE
Medewerkers:

Wouter Hustinx

Marie Haeck

Karolien Luwel

Tine Aelter

Ruth Jamers

Evelyn Cloosen

Leen Robben