Hoe zorgen we ervoor dat erfgoedactiviteiten in het secundair onderwijs niet beperkt blijven tot eenmalige projecten? En op welke manier boeien we het steeds diversere leerlingenpubliek?
Vanuit deze vragen ging in februari 2016 het onderzoeksproject 'Meerstemmig erfgoed. Multiperspectiviteit in erfgoededucatie' van start. Met een hele reeks aan partners
uit zowel onderwijs als cultuur begon de zoektocht naar verbindingen om tot een duurzame
samenwerking te komen. Multiperspectiviteit was daarbij het leidmotief.
Partners:
Universiteit Antwerpen, het netwerk erfgoededucatie Erfgenoten Limburg, de Erfgoedcel Mijnerfgoed, Erfgoed Haspengouw, het Gallo-Romeins Museum Tongeren, Openluchtmuseum Bokrijk, Mijnmuseum Beringen, Museum de Mindere Sint-Truiden, Abdijsite Herkenrode, FARO, steunpunt cultureel erfgoed Vlaanderen, Provinciaal Centrum Cultureel Erfgoed Limburg, de lerarenopleidingen secundair onderwijs: PXL, UAntwerpen, het secundair onderwijs: Don Bosco Genk, College Tongeren, Athenea Hasselt en Sint-Truiden.
Vinckx Els
Leenen Silke