Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Ondersteuningstraject voor leraren en zorgteams ter uitvoering van het M-decreet

Differentiatie en inclusie realiseren was altijd al een belangrijke uitdaging voor de leraar in het reguliere onderwijs. Het M-decreet maakt de klascontext nog complexer door de zeer diverse en specifieke ondersteuningsbehoeften van de leerlingen. De lerarenopleidingen en de opleiding ergotherapie van Hogeschool PXL zullen in dit project een veldverkenning doen om de noden van de leraren (en de zorgteams) naar aanleiding van deze veranderende context preciezer te kennen. Op basis van deze analyse willen we werken aan een nieuwe, multidisciplinaire vervolgopleiding ter professionalisering van leraren en zorgteams in het reguliere onderwijs. Het onderwijsconcept is zeer innoverend van aard met als fundamenten: casusgestuurd leren, experten aan het woord, blended learning en werkplekleren.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 272 Lerarenvorming
  • S 286 Orthopedagogiek
Startdatum – einddatum:
01/01/2017-31/12/2017
Budget:
9.991,07 euro
Projectcode:
13/DWO/2017/IC/R003
VTE:
0,10 VTE
Medewerkers:

Claudia Lento

Contact

Claudia Lento
Onderzoeker