Ondersteuningstraject voor leraren en zorgteams ter uitvoering van het M-decreet

Differentiatie en inclusie realiseren was altijd al een belangrijke uitdaging voor de leraar in het reguliere onderwijs. Het M-decreet maakt de klascontext nog complexer door de zeer diverse en specifieke ondersteuningsbehoeften van de leerlingen. De lerarenopleidingen en de opleiding ergotherapie van Hogeschool PXL zullen in dit project een veldverkenning doen om de noden van de leraren (en de zorgteams) naar aanleiding van deze veranderende context preciezer te kennen. Op basis van deze analyse willen we werken aan een nieuwe, multidisciplinaire vervolgopleiding ter professionalisering van leraren en zorgteams in het reguliere onderwijs. Het onderwijsconcept is zeer innoverend van aard met als fundamenten: casusgestuurd leren, experten aan het woord, blended learning en werkplekleren.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 272 Lerarenvorming
  • S 286 Orthopedagogiek
Startdatum – einddatum:
01/01/2017-31/12/2017
Budget:
9.991,07 euro
Projectcode:
13/DWO/2017/IC/R003
VTE:
0,10 VTE
Medewerkers:

Claudia Lento

Contact

Claudia Lento
Onderzoeker