Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Professionalisering van werkplekcoaches in graduaatsopleidingen

Dit project richt zich op de optimalisering van het professionaliseringsaanbod voor werkplekcoaches.

Werkplekcoaches zijn het eerste aanspreekpunt voor studenten in het kader van werkplekleren en

zijn een belangrijke schakel in het ontwikkelingstraject van de student. De evaluatie van het huidige

begeleidingstraject toont enkele pijnpunten zoals 1) te sterke focus op praktisch-organisatorisch

aangelegenheden tijdens driehoeksgesprekken; 2) nood aan vaardigheden rond het geven van

procesgerichte feedback bij de werkplekcoach; 3) beperkte contacten tussen leer – en werkplekcoaches. Deze noden willen we aanpakken door een erkende mentoropleiding uit te

bouwen waarbij werkplekcoaches pedagogische basistechnieken aangeleerd krijgen. De opleiding

zal via face-to-face en online activiteiten verlopen.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
1/9/2020 – 31/8/2021
Budget:
€ 17.000 (PXL: 13.600 euro)
Projectcode:
13/DWO/2020/IC/R009
VTE:
0,20 VTE
Medewerkers:

Emilie Govaerts

Contact

Emilie Govaerts
onderzoeker