Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Global Acting in ICT

Samen met Fontys Hogeschool Eindhoven organiseren we een internationale minor “Global Acting in ICT” (met als ondertitel Innovation in International Learning spaces) in het eerste semester van het derde jaar. De minor bestaat uit 6 blokken van elk 5 ECTS-punten waarin telkens rond een andere technologie gewerkt wordt, maar wel rond een centraal thema (SDG’s). De eerste module vindt aan elke instelling @home plaats. Elk van de volgende modules wordt door één van de deelnemende partneruniversiteit/hogeschool ingericht. Studenten kunnen kiezen om 2 tot 4 blokken @abroad te doen, maar kunnen voor de resterende modules ook kiezen om van op afstand (@home via virtual classroom) deel te nemen met ondersteuning van een lokale coach/lector. Bij de module die aan PXL wordt ingericht worden eigen studenten gemengd met de inkomende studenten om zo internationalisation@home te bekomen.

Elke partneruniversiteit richt een projectmatige module in vanuit zijn specialisatie en betrekt hier het werkveld in door bedrijven (Partners in Education) uit te nodigen om seminaries, workshops te geven en een onderzoeksproject voor te stellen.

De partnerinstellingen zijn University of Applied Sciences of Upper Austria (FHOÖ - Hagenberg, Oostenrijk), de Belgium Campus (Pretoria, Zuid-Afrika) en de University of Lleida (Lleida, Spanje). Samen met Fontys en PXL geeft dit de nodige 5 partners. De topics zijn Artificiële intelligentie (PXL), Cybersecurity (Fontys), Mobile Health (FHOÖ), Data Science (BC) en UX/UI (Lleida).

In deze pilot wordt onderzocht aan welke randvoorwaarden moet voldaan worden om met verschillende partnerinstellingen een internationale minor op te zetten waarin een combinatie van physical en virtual classrooms gebruikt wordt zodat er een samenwerking ontstaat tussen eigen studenten (@Home), inkomende studenten (@Abroad) en studenten die vanaf hun thuisinstelling (@Virtual) deelnemen. Naast een kwaliteitsvolle internationale minor, levert deze pilot een draaiboek op met een stappenplan en de do’s en dont’s voor het opzetten van een internationale minor met een combinatie van physical en virtual classrooms.

Project informatie

Projectpromotor:
Johan Cleuren
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
16/9/2019 – 19/9/2021
Budget:
32.935
Projectcode:
4/DWO/2019/ID/OP031
VTE:
0,4 VTE
Medewerkers:

Johan Cleuren