Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

De ontwikkeling van een interdisciplinair en intercultureel mobiliteitstraject ter bevordering van levenslange interculturele competenties.

Sommige van onze  junior-collega’s uiten de wens om te excelleren en hun vakinhoudelijke én interculturele competenties te versterken door middel van een buitenlandse stage of een buitenlands semester. Uit onderzoek van onder andere Cushner & Chang (2015) blijkt echter dat om significante interculturele  leerwinst te kunnen genereren bij ‘overseas learning’  specifieke aandacht moet gegeven worden aan het monitoren  van de leervorderingen en het ondersteunen van de studenten tijdens de effectieve mobiliteitsfase. Dit betekent dat niet enkel tijdens de voorbereidingsfase studenten uitgedaagd moeten worden om hun stereotype beelden en vooroordelen in vraag te stellen, maar dat zij eveneens tijdens hun verblijf in het buitenland goed moeten ondersteund worden om hetzelfde te kunnen doen. Enkel op die manier kunnen we zorgen voor maximale ontwikkelingskansen waar we studenten activeren en flankerend coachen.

PXL-Education onderzoekt in haar OIP hoe de interculturele competenties in de pre-mobiliteitsfase in de praktijk kunnen verhoogd worden wat resulteert in de ontwikkeling van een High-Impact Learning Traject @home in samenwerking met internationale partners. PXL-Healthcare legt de focus op de twee volgende fasen in het High-Impact Learning Traject, met name de effectieve mobiliteitsperiode en tenslotte de post-mobiliteitsfase of nazorgfase. Op basis van onderzoek naar de praktische mogelijkheden voor ondersteuning, zal de ontwikkeling hiervan telkens gebeuren via een co-creatie proces met onze Zuidpartners en onze junior-collega’s.

Project informatie

Projectpromotor:
Elke Van de Moortel
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
17/9/2018 – 20/9/2020
Budget:
€25.864
Projectcode:
2/DWO/2019/HD/OP028
VTE:
0,40 VTE
Medewerkers:

Elke Van de Moortel