Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

De verbetering van evidence based practice vaardigheden in de Healthcare opleiding in Ethiopië

De focus van dit project is de professionalisering van het klinische werkveld in de gezondheidszorg in Ethiopië. Hoewel Jimma University een sterke achtergrond heeft in gemeenschapsgericht onderzoek, is de verspreiding en implementatie van onderzoeksresultaten in de praktijk beperkt.

Evidence Based Practice is een methode om de kwaliteit van de gezondheidszorg te verbeteren en het gebruik van onderzoeksresultaten in het klinische werkveld te vergemakkelijken. Daarom zullen PXL en Jimma University in dit project de evidence based practice competenties verhogen door (1) een blended learning cursus over evidence based onderzoek te ontwikkelen en (2) ten minste 20 professoren binnen interdisciplinaire teams te coachen bij het opzetten van 8 evidence based practice studentenprojecten.  De onderwerpen van deze projecten worden gekozen in samenwerking met de lokale gezondheidszorg gemeenschappen om een ​​goede implementatie te verzekeren. Een richtlijn voor het opnemen van EBP in de curricula zal worden ontwikkeld en geïmplementeerd.

This project will work on the need to invest in professionalization of the clinical field in Ethiopia. Although Jimma University (JU) has a strong background in community-based research, the dissemination and implementation of research findings into practice is still limited. Evidence Based Practice (EBP) is known to be a key method to improve the quality of healthcare and facilitates the use of research outcomes in the field. Therefore, in this project PXL University of Applied Sciences and Arts (PXL) and Jimma University will increase EBP competences by (1) developing a blended learning course on EB research and (2) coaching at least 20 professors within interdisciplinary teams in setting up 8 EBP student projects, to put these newly acquired skills into practice. Topics are chosen in collaboration with local healthcare communities in order to ensure real implementation. A guideline on how to include EBP into the curricula will be developed and implemented.

Project informatie

Projectpromotor:
Annemie Spooren
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
1/01/2019 – 30/6/2021
Budget:
€ 69.980 (PXL: € 31.004,00)
Projectcode:
2/DWO/2019/HC/I045
VTE:
0,4 VTE (PXL: 0,14 VTE)
Medewerkers:

Adinda Toppets

Jochen Bergs

Contact

Annemie Spooren
onderzoekshoofd