De verbetering van evidence based practice vaardigheden in de Healthcare opleiding in Ethiopië

De focus van dit project is de professionalisering van het klinische werkveld in de gezondheidszorg in Ethiopië. Hoewel Jimma University een sterke achtergrond heeft in gemeenschapsgericht onderzoek, is de verspreiding en implementatie van onderzoeksresultaten in de praktijk beperkt.

Evidence Based Practice is een methode om de kwaliteit van de gezondheidszorg te verbeteren en het gebruik van onderzoeksresultaten in het klinische werkveld te vergemakkelijken. Daarom zullen PXL en Jimma University in dit project de evidence based practice competenties verhogen door (1) een blended learning cursus over evidence based onderzoek te ontwikkelen en (2) ten minste 20 professoren binnen interdisciplinaire teams te coachen bij het opzetten van 8 evidence based practice studentenprojecten.  De onderwerpen van deze projecten worden gekozen in samenwerking met de lokale gezondheidszorg gemeenschappen om een ​​goede implementatie te verzekeren. Een richtlijn voor het opnemen van EBP in de curricula zal worden ontwikkeld en geïmplementeerd.

This project will work on the need to invest in professionalization of the clinical field in Ethiopia. Although Jimma University (JU) has a strong background in community-based research, the dissemination and implementation of research findings into practice is still limited. Evidence Based Practice (EBP) is known to be a key method to improve the quality of healthcare and facilitates the use of research outcomes in the field. Therefore, in this project PXL University of Applied Sciences and Arts (PXL) and Jimma University will increase EBP competences by (1) developing a blended learning course on EB research and (2) coaching at least 20 professors within interdisciplinary teams in setting up 8 EBP student projects, to put these newly acquired skills into practice. Topics are chosen in collaboration with local healthcare communities in order to ensure real implementation. A guideline on how to include EBP into the curricula will be developed and implemented.

Project informatie

Projectpromotor:
Annemie Spooren
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
1/01/2019 – 31/1/2020
Budget:
€ 69.980 (PXL: € 31.004,00)
Projectcode:
2/DWO/2019/HC/I045
VTE:
0,4 VTE (PXL: 0,14 VTE)
Medewerkers:

Adinda Toppets

Joche Bergs

Contact

Annemie Spooren
onderzoekshoofd