Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Healthline – Healthcare academy for innovative learning

Levenslang leren is van groot belang voor werknemers binnen de zorgsector. Ziekenhuizen en zorginstellingen zijn op zoek naar alternatieve vormen van leervormen die even effectief zijn dan de traditionele methodes. Zo willen zorginstellingen het aanwezige vormingsaanbod aanbieden in de vorm van een e-learningpakket al dan niet in combinatie met een vorm van contactonderwijs.

Het is van belang om de leerinhoud op de meest adequate wijze aan te bieden aan de werknemer. Maar binnen de zorginstellingen is de groep van verpleegkundigen zeer heterogeen en verwachten we een waaier van leervoorkeuren.

Bij het gebruik van een elektronische component tijdens het leerproces zijn er een aantal factoren die een belangrijke rol spelen: een duidelijke visie rond leren, het bezitten van deskundigheid rond de leerstof, de aanwezigheid van digitaal beeldmateriaal en een aangepaste ICT- infrastructuur. Ook binnen zorginstellingen zijn deze factoren meebepalend in het slagen van een elektronisch leerpakket.

Enerzijds willen we binnen dit project de leervoorkeuren bij verpleegkundigen en verzorgenden onderzoeken werkzaam binnen 2 Limburgse ziekenhuizen en 1 Rust- en verzorgingstehuis.
Anderzijds willen we bij de werkgevers op meerdere leidinggevende niveaus hun behoeften en mogelijkheden onderzoeken betreffende het gebruik van elektronische leervormen.

Met de verzamelde gegevens willen we een blauwdruk ontwikkelen van een innovatief didactisch model dat maximaal beantwoordt aan de wensen en condities van de verschillende stakeholders binnen de zorgsector. Deze blauwdruk zal afgetoetst worden aan een representatie van stakeholders.

Project informatie

Projectpromotor:
Joachim Gregoor
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
17/09/2018 – 18/09/2022
Budget:
€ 184.957,01
Projectcode:
2/DWO/2018/HC/P110
VTE:
2,40 VTE
Medewerkers:

Joachim Gregoor

Koen Timmers

Rianne Golsteijn

Jochen Bergs

Contact

Joachim Gregoor
onderzoeker