Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Agenda

Workshop 'Authentiek evalueren: indicatoren & rubrics'

26/02/2018
PXL-NeXT (gebouw D, Campus Elfde Linie)

Op maandag 26 februari 2018 van 13.00 tot 15.00 uur vindt de workshop 'Authentiek evalueren: indicatoren & rubrics' plaats in PXL-NeXT.

Het onderwijs aan Hogeschool PXL is 'studentgecentreerd, authentiek en biedt maximale ontwikkelingskansen'. Het gebruik van indicatoren en rubrics bij de evaluatie van studenten past perfect in dit verhaal. Indicatoren en rubrics worden onder andere gebruikt om een antwoord te bieden op de vraag naar een meer valide en betrouwbare beoordeling van opdrachten en authentieke evaluatievormen, zoals presentaties, projecten, stages en bachelorproeven. Bij deze open opdrachten is immers niet één standaard antwoord mogelijk en vaak zijn meerdere beoordelaars betrokken die niet altijd op dezelfde lijn zitten. Daarnaast worden rubrics gebruikt om studenten reeds lang voor de evaluatie een extra stimulans te geven in hun ontwikkeling en kunnen ze met andere woorden zeer bepalend zijn voor het leren van studenten. Tenslotte bieden ze sterke mogelijkheden tot het geven van specifieke feedback en richting aan studenten. Niet elk lijstje indicatoren en elke rubric kan bovenstaande echter waarmaken.

In deze workshop komen volgende vragen aan bod:

  • Kan het gebruik van rubrics de verwachtingen inlossen?
  • Moeten we werken met een uitgebreide of net beperkte rubric?
  • Kunnen we met eenzelfde rubric werken doorheen de opleiding?
  • Wat is een goede rubric? Wanneer is een rubric bruikbaar?
  • Hoe moeten de indicatoren geformuleerd worden?
  • Hoe begin ik aan een rubric?
  • Wat kan ik als lector leren uit een rubric?

Tijdens de workshop wordt er gewerkt met het concrete evaluatiemateriaal van de deelnemers. Via ervaringsuitwisseling nemen de deelnemers eigen en andermans evaluaties kritisch onder de loep.

De sessie wordt gegeven door Lies Laga.

De plaatsen voor deze sessie zijn beperkt! Schrijf je dus snel in via deze link.

Voor meer informatie kan je terecht op het mailadres lies.laga@pxl.be.