Op maandag 26 februari 2018 van 13.00 tot 15.00 uur vindt de workshop 'Authentiek evalueren: indicatoren & rubrics' plaats in PXL-NeXT.
Het onderwijs aan Hogeschool PXL is 'studentgecentreerd, authentiek en biedt maximale ontwikkelingskansen'. Het gebruik van indicatoren en rubrics bij de evaluatie van studenten past perfect in dit verhaal. Indicatoren en rubrics worden onder andere gebruikt om een antwoord te bieden op de vraag naar een meer valide en betrouwbare beoordeling van opdrachten en authentieke evaluatievormen, zoals presentaties, projecten, stages en bachelorproeven. Bij deze open opdrachten is immers niet één standaard antwoord mogelijk en vaak zijn meerdere beoordelaars betrokken die niet altijd op dezelfde lijn zitten. Daarnaast worden rubrics gebruikt om studenten reeds lang voor de evaluatie een extra stimulans te geven in hun ontwikkeling en kunnen ze met andere woorden zeer bepalend zijn voor het leren van studenten. Tenslotte bieden ze sterke mogelijkheden tot het geven van specifieke feedback en richting aan studenten. Niet elk lijstje indicatoren en elke rubric kan bovenstaande echter waarmaken.
In deze workshop komen volgende vragen aan bod:
Tijdens de workshop wordt er gewerkt met het concrete evaluatiemateriaal van de deelnemers. Via ervaringsuitwisseling nemen de deelnemers eigen en andermans evaluaties kritisch onder de loep.
De sessie wordt gegeven door Lies Laga.
De plaatsen voor deze sessie zijn beperkt! Schrijf je dus snel in via deze link.
Voor meer informatie kan je terecht op het mailadres lies.laga@pxl.be.